Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het duitse Carnaval?

Vanmiddag spontan zwaar aan het dirnken gezet door de buurt. Dat was voor carnaval. en volgende week weer wat enz.enz. Dat zette me aan het denken . hoe werkt duits carnaval eigenlijk? En dan vooral de regio NRW.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik ken eigenlijk weinig verschillen tussen het Nederlandse (Limburgse) carnaval en het Duitse carnaval. In beide landen zijn optochten en in beide landen zullen mensen verkleed gezellig gaan dansen en natuurlijk drinken in café's en op straat. Als je wat meer wil zien van het Duitse carnaval, dan kan je op de Duitse televisiezenders de optochten bekijken.

Één verschil is er wel: de Duitsers hebben grote carnavalsshows met cabaretiers, goochelaars en allerlei andere optredens. Dat komt minder voor in Nederland. Deze shows zijn overigens ook te zien via de Duitse televisiezenders, vooral in de week vóór carnaval.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het is een ritueel dat zich afspeelt tussen 11 november en het begin van de vastenmaand. Het belangrijkste is dat je paraat staat als je een trommel hoort :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Duits carnaval, ook wel het Rheinische Karnaval genoemd is een groot volksfeest. Bijna alle bedrijven hebben gedurende die dagen hun deuren gesloten. Dit in tegenstelling tot ons carnaval waarbij het hoofdzakelijk draait om zoveel mogelijke te drinken en aan vrouwen te plukken. Voor de goede orde, ik ben Brabander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding