Waarom is er altijd een Prins carnaval? Die wel een prinses naast zich heeft, maar alles draait toch om de Prins.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Prins Carnaval is iets typisch van hier, als je kijkt naar het Caribisch carnaval heeft de prins daar nauwlijks een rol in. Wel heeft elk buurtje z'n eigen 'Reina' (Carnavalskoningin). Dus het lijkt er op dat ze daar geemancipeerder zijn dan hier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Inderdaad alles draait om de prins..
En er zijn er ook genoeg zonder prinses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag vorige week nog een Prinses Carnaval op televisie, dus ook zij gaan met de tijd mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies het zegt het al alles draait om de prins,de princes staat er eigenlijk voor "spek en bonen bij"hihiii
De prins, de man he ? begrijp je het ??? Weinig emancipatie tijdens het carnaval...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het carnaval is een beneden rivierse en waarschijnlijk katholieke toestand. En het is alom geweten,dat de katholieke kerk,die ook hier wel het één en ander in de melk te brokkelen heeft,dames het liefst in een zéér onderdanige positie zien.
Stel je toch eens voor dat er een prises carnaval zou zijn,dat druist toch tegen alle tradities en principes in.
Bronnen: