blijft 30 april een nationale feestdag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar 27 april word de koningen dag en in 2013 (dit jaar dus) 26 april omdat 27 april op een zondag valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27 april 2013 is zaterdag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@112012: niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf 2014
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27 april 2013 is een zaterdag maar is nog geen koning dag omdat dan de koningin nog op de troon zit. 27 april 2014 is een zondag en dan is het dus 26 april 2014 koning dag want dan zit de koning op de troon.

Het beste antwoord

Nee. Koninginnedag verhuist van dag en verandert van naam.
Het zal Koningendag worden en gevierd worden op 27 april.
(wat heel fijn direct het eerste jaar (2014) op een zondag zal plaatsvinden)..

"Koninginnedag valt vanaf volgend jaar op 27 april in plaats van op 30 april en zal Koningsdag gaan heten. Dat is vanavond bekend geworden na de aankondiging van koningin Beatrix dat zij op 30 april van dit jaar afstand zal doen van de troon."

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/12364/Abdicatie-koningin-Beatrix/article/detail/3384541/2013/01/28/Koninginnedag-wordt-Koningsdag-en-verhuist-naar-27-april.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20130128&utm_content=

Toegevoegd na 1 minuut:
Koningendag=Koningsdag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed uitgebreid antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgend jaar is het dus op 26 april, grrrr weer geen extra vrije dag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Vond de 30 ste wel handig aangezien mijn kleine meid dan jarig is. Vanaf 2015 dus vrij vragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27 april dan he ;) :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Ytje, volgend jaar is Koningsdag op 26 april want 27 april valt op een zondag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huh, maar het gaat toch om de datum, en niet om de dag?
(of neem je me in de maling?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Ytje, Koninginnedag (of Koningsdag) wordt NOOIT op zondag gevierd. In dat geval worden de festiviteiten altijd naar zaterdag verschoven, dus volgend jaar ook op zaterdag. En ja Pelle, dat was het eerste dat in mijn hoofd opkwam: De werkgever kan weer blij zijn, weer een vrijedag minder dag jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh hahah apart, dit heb ik nooit geweten ;) Bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik ben benieuwd wanneer jij Koninginnedag hebt gevierd in 2006 ;)

Andere antwoorden (2)

Als bepaald wordt dat 27 april de dag wordt dan wordt het 27 april en vervalt 30 april als konniginnendag of koningsdag.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zouden ze dat doen..?
ronron1212
11 jaar geleden
Om dat juliana op 30 april jarig was heeft beatrix besloten om haar moeder te bedanken dat 30 april de koninginnedag bleef. De nieuwe koning is jarig op 27 april daarom dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je dat erbij zetten zoals jodokus doet. Nu dacht ik dat je maar gewoon een datum noemde.
ronron1212
11 jaar geleden
Wist je niet dat konniginnedag gevierd werd op de verjaardag van de konnigin of koning en dat 30 april een uitzondering was en dat de prins 27 april jarig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel, maar ik wist niet dat het gaat veranderen naar de verjaardag van de koning en ik wist niet wanneer de koning jarig was en de vraagsteller ook niet anders zou hij/zij deze vraag niet stellen punt
tenzij koning willem IV (willem-alexander) anders beslist, zal 30 april geen feestdag meer zijn, er is net bekend geworden dat hij voortaan op zijn eigen verjaardag 27 april koningsdag voortaan koningsdag zal vieren.

Toegevoegd na 2 uur:
kroonprins willem-alexander heeft besloten dat hij koning willem-alexander zal worden en niet zoals 45 jaar lang werd aangenomen (en niet tegengesproken) koning Willem IV. in lijn van zijn voorvaderen Koning Willem !, Koning Willem II en Koning Willem III.
leve koning Willem-alexander I .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koning willen Alexander heet die man niet willem IV
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na zijn troonsbestijging zal hij officieel Koning Willem-Alexander gaan heten, en dus niet Willem IV, zoals ook wel werd gedacht.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/12364/Abdicatie-koningin-Beatrix/article/detail/3384541/2013/01/28/Koninginnedag-wordt-Koningsdag-en-verhuist-naar-27-april.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20130128&utm_content=
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad het is nu officieel, raar en jammer weer een traditie overboord, het zij zo!
leve koning willem-alexander !!