Hoe gevaarlijk is het om tijdens de jaarwisseling naar buiten te gaan?

Gekeken naar ''Undercover in Nederland''met Alberto Stegeman.Daar wordt je toch niet vrolijk van als je ziet welk(levensgevaarlijk)illegaal vuurwerk er allemaal in omloop is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook met legaal vuurwerk kunnen rare toeren uitgehaald worden (zoals vuurpijlen op mensen richten) en dat deed men 40 jaar geleden ook al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,maar met dit vuurwerk blijft er niets van je over.

Het beste antwoord

Vuurwerk is gevaarlijk, zeker als het verkeerd afgestoken wordt. Maar vuurwerk maakt jaarlijks minder slachtoffers dan bijvoorbeeld levensgevaarlijk deelname aan het verkeer, wat op zijn beurt weer minder slachtoffers maakt dan ongelukken in het huis.

Je kunt ervoor kiezen om binnen te blijven, maar verreweg de meeste mensen die naar buiten gaan, lopen niets op. En zo'n reportage licht natuurlijk het ergste eruit, want dat verkoopt nu eenmaal beter dan twee uur lang kijken naar hoe iemand sterretjes afsteekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In elk geval gevaarlijker dan binnen te blijven.
De kans dat je een vuurpijl in je oog krijgt is echter niet in een percentage uit te drukken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve als je al een tijdje ruzie hebt met de buren ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou,het gaat meer dan alleen maar om een oog hoor!Ze hebben er verschillende testen op losgelaten.Zelfs tot in een circel van 150 meter richt dit verboden vuurwerk enorme schade aan.
AWM
14 jaar geleden
Ik begrijp (de uitzending niet gezien hebbend) dat het hier om een soort fragmentatiebommen gaat. Ja, binnenblijven dan, als er een kans is dat die in je buurt worden afgestoken.
Ik zelf loop overal dwars doorheen, mij is nooit wat overkomen met oud en nieuw, (en er gaat hier voor kapitalen de lucht in) maar dat zegt statistisch niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kansen zijn altijd in percentages uit te drukken.
AWM
14 jaar geleden
Ja mh, daar zit wat in. Waarom zeg ik dat nou?
Als je een beetje uit buurt van het vuurwerk blijft, valt het best mee. Als het glad wordt, kan dit gevaarlijker zijn dan vuurwerk.
14 jaar geleden
Zolang je geen nylon kleding draagt en niet al te dichtbij komt zal het wel meevallen... Fijne jaarwisseling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat je wat gebeurd is 0,0038%
Wanneer je uit gaat van 630 gewonden op de spoedeisende hulp in 2008/'09 en van een inwoneraantal 16,4 miljoen.

In '92/'93 was dit meer wand toen vielen er 1900 gewonden. dus dit is 0,0127 met een inwoneraantal van 15 miljoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets aan de hand als je oppast.

Die Stegeman moet worsten gaan verkopen. Sensatieidioot dat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou,ik heb gezien wat ik heb gezien hoor!ik vind het goed dat hij het aan de kaak stelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het klopt wat hij wil doen laten geloven ontploft half Nederland morgen. BoEm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat Stegeman liet zien gebeurt al tientallen jaren,dat was eigenlijk geen nieuws,maar een beetje sensatie van hem.
Ook als je illegaal vuurwerk met beleid aansteekt dan gebeurt er niets.
Maar daar zeg je wat beleid.
Als je maar uitkijkt waar je allemaal loopt. Dan is het niet zo gevaarlijk. Maar verstandigste is gewoon bij je voordeur blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad zeker niet ongevaarlijk! Er zijn niet voor niets partijen die voor een algeheel verbod pleiten!
Het hoort er alleen wel een beetje bij, met champagneglas op straat de buren zoenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op iedere minuut van de dag is het gevaarlijk als je juist op het verkeerde moment ergens bent.

Dus maakt volgens mij niet uit of het nu vuurwerk, een ladder of een zwarte kat is; jij bepaalt niet of er wel of niets gebeurd.

Gevaar zit immers in een klein hoekje en je weet niet wanneer het tevoorschijn komt. Gewoon lekker genieten en niet teveel hierover nadenken.

Fijne jaarwisseling!!