Ik denk dat dat komt doordat een witte kerst vrijwel niet voor komt. Dit jaar gaat het misschien weer voor komen en dat wordt door onze weerdeskundigen gebracht als iets wat heel bijzonder is. Kerst op zich heeft door de sfeer al iets bijzonders, maar als de omgeving nog wit is ook, dan geeft dan een idyllisch beeld, iets magisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
ZEKER WETEN ;-)!

Andere antwoorden (4)

door al die surgestieve reklameposters,wenskarten en geschiedenisboeken...
kerst in Australie kan heel anders zijn...
dus die magie is er door mensen zalf aangeplakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw = koud= binnen zitten.
Binnen= beschut= warm= gezellig.
kerst=gezellig= binnen zeker bij sneeuw.

Sneeuw- binnen- beschut-
Warm- gezellig- kerst

Dus SNEEUW+KERST = GEZELLIG
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Impliceert dat GEEN SNEEUW+GEEN KERST= ONGEZELLIG?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat sta jij op scherp zeg vandaag.
maar ja, geen kerst en geen sneeuw is best wel saai en ongezellig, en er zijn inderdaad mensen die er helemaal niets aan doen, moet er niet aan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden er toch gauw pak em beet 355 ongezellige dagen in het jaar zijn. Ik moet er niet aan denken Ed!
Maar toch een prettige (witte) kerst toegewenst.
Wij doen er wel aan,alleen dit jaar iets minder dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed: geheel met je eens. Kerst heeft nog steeds iets magisch, en laten we dat vooral zo houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peter, waarom zou je het van het jaar iets minder doen?
Omstandigheden bepalen de kerst toch niet, de kerst is er voor iedereen, ook voor de pechvogels! ga er voor.
@ Biertje, we hebben sneeuw dit jaar he!!
misslobe
14 jaar geleden
Ben het helemaal met Ed eens!
Kijk dan eens hoe mooi het is als er sneeuw ligt, een mooie witte wereld, beetje wegdromen................ ik vind het zéker wel een extra sfeertje geven aan de kerst! Als het regent en mistig is wil dat niet zeggen dat het minder gezellig is, maar toch, die kou, de sneeuw, lekker binnen in de warmte mmmmmmmmmmmmmmh heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ ED,daar is een heel eenvoudige verklaring voor. We hebben alleen geen boom dit jaar,verder wel versieringen,dat is omdat mijn dame herstellende is van de 2e (kunst)knie operatie in korte tijd en mij alleen het ophangen van de lampjes toevertrouwt. Dat is overigens zeer terecht,want op dit gebied ben ik een absolute ramp!
Maar het kerst idee blijft bij ons ook dit jaar overeind. Prettige feestdagen voor iedereen!
P.s. Ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar het park,waar je het regelmatig over hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bezig met een boek en een website, dan kan je er straks alles over lezen.
Voor jouw en je dame ook fijne feestdagen en veel beterschap met de knie.
Lampjes ophangen is ook het enige wat ik mag doen, niet dat ik het niet zou kunnen, maar dan moet je het ook nog goed doen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik het boek al reserveren? :) Hoe komt het nou dat ik er totaal niet van sta te kijken dat je een boek zult gaan uitgeven, Ed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ biertje, je proeft bij mij de drang om informatie uit te dragen, maar hebben wij dat allemaal niet een beetje?
Ik zal hier vermelden als mijn boek uit komt en g.v. speelt hier ook een grote rol in!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben heel benieuwd, succes met de opzet ervan! :)
Dit is volgens mij begonnen door de film: ¨White Christmas¨, met het liedje: ¨(I am dreaming of a) White Christmas gezongen door Bing Crosby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de meeste mensen sneeuw heel mooi en gezellig vinden en dan met kerst,dan is het helemaal perfect