Waar is de ster van Bethlehem gebleven ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou deze erin, ik weet het wel.. ik moet alleen nog even op het antwoord komen.. het heeft te maken met 3 op een rij ;)

Het beste antwoord

Deze sites geven een aantal leuke verklaringen voor de ster van Bethlehem (en wat er daarna mee is gebeurd)
http://kijkeensomhoog.nl/stervanbethlehem.htm
http://triangulum.nl/Bijdragen/Verschijnselen/Siemes%20bethlehem.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De bijbel noemt een heel aantal volstrekt onmogelijke astronomische verschijnselen op, die aan de geboorte van Jezus zouden zijn voorafgegaan. De ster van Bethlehem is daar één van. Je moet er in geloven. Maar waarschijnlijker is dat je zoektocht nergens op uitloopt, omdat ie alleen heeft bestaan in dat verhaal.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als ik nou vertel dat het verhaaltje gefantaseerd is, waar denk jij dan waar ie gebleven is?
De ster heeft slechts éénmaal geschenen: om het kindje Jezus aan te wijzen voor degenen die hem zochten. Daarna is er nooit meer iets van vernomen... dus waar hij is gebleven?
Het is een Bijbelverhaal, en als je wilt aannemen dat het klopt wat daar in staat moet je er echt in geloven. Als je in de Bijbel gelooft, geloof je min of meer ook in God en zul je ook geloven dat dingen in de Bijbel soms eenmalig werden vertoont om mensen de weg te wijzen. (meerder voorbeelden te noemen, van een ster tot een wolkkolom of vuurkolom) Waar het dan is gebleven nadat het weg was wordt niet vermeld in de Bijbel, dus kunnen we dat niet zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een idee,wat er gebeurt met een ster die éénmaal helder schijnt?
Een aantal ideeën die ik gehoord heb; rond 7 CE een supernova geweest zou er een zijn geweest in het Andromeda-stelsel. Andere ideeën zijn een komeet die lange tijd zichtbaar zijn geweest rond 5 CE volgens Chinese en Koreaanse bronnen, of een nova ergens in ons sterrenstelsel. Verder is Halley's komeet rond die tijd ook in de buurt geweest.

Als het (relatief) plaatselijke nova was, dan zouden hiervan eventueel nog resten terug te vinden zijn.

Als het een komeet was, dan zal deze misschien nogmaals langskomen (zoals we in het geval van Halley's inmiddels weten), of het kan natuurlijk dat het een eenmalige passage betrof, of dat deze ergens ingeslagen is.

Als het een supernova in het Andromeda-stelsel was, dan zul je hier alleen met zeer prijzige meetapparatuur restanten van kunnen terugvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan onmogelijk allemaal kloppen, omdat het meerdere stellingen zijn. Het kan ook allemaal mis zijn, dat weet ik niet. Het geeft wel aan dat een helder object aan de hemel niet zo heel bijzonder hoeft te zijn. Hoewel ze dat natuurlijk wel degelijk zijn, vanuit menselijk esthetisch oogpunt.
ik heb er net 1 zien vallen en een wens gedaan misschien was het die ster wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien was het wel een toevallig passerende komeet die langskwam. Soms hebben kometen een hyperbolische baan om de zon. Dat betekent dat ze eigenlijk eenmaal door de zonnestelsel passeren om vervolgens nooit meer terug te komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ster is nova gegaan,waarbij mogelijkerwijs miljarden levende wezens zijn omgekomen. En dat alles voor één menselijke geboorte! Dit had een antwoord kunnen zijn,maar is niet te verifiëren.