Nee, hemelvaartsdag is een zondag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt het is altijd een donderdag, met 'een zondag' bedoel ik dat het gezien wordt als een zondag ;) Dus winkels dicht, kantoren gesloten en als je dat wil naar de kerk ;p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Winkels zijn ook niet veel meer dicht. Het tuincentrum hier wat ALTIJD op zondag dicht is (christelijke eigenaar) is vandaag wel open. Vreemd dat men zo'n dag altijd een zondag noemt, dat is wel een beetje achterhaald met al die open winkels op zondag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, het begrip ' zondag' zal steeds meer veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het klopt wel dat hemelvaartsdag als een zondag genoemd word. Net als 1 januari
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar daphne ik denk dat jongeren die term niet meer gebruiken. Feestdag, zo moet je het noemen.
Nee, hemelvaartsdag is in principe een 'zondag'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee meestal niet omdat het officieel een vrije dag is voor iedereen (behalve de zorg) en als je iets binnenkrijgt is het heel wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ontzettend veel winkels open. Niet alleen in de zorg werken ze vandaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is op een normale zondag ook. Steeds winkels zijn open op gewone en speciale zondagen. Ook horeca, benzinestations en vele andere bedrijven zijn open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, het Alexandrium in Rotterdam is altijd op zondag open, zo ook de AH enzo daar.
PostNL bezorgt geen post op feestdagen. Verstuurt u wel post in deze periode houdt u hierbij dan alstublieft rekening met de wijzigingen in ons bezorgschema.

Nationale feestdagen 2012
Maandag 30 april Koninginnedag
Donderdag 17 mei Hemelvaartsdag
Zondag 27 mei 1e Pinksterdag
Maandag 28 mei 2e Pinksterdag
Dinsdag 25 december 1e Kerstdag
Woensdag 26 december 2e Kerstdag

Dus nee :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik ben lekker vrij vandaag!