Andere steden (dan Amsterdam en Utrecht)
In Den Haag, beroemd vanwege de Koninginnenach, zijn vrijmarkten wat minder ingeburgerd dan in Amsterdam, maar de groei zit er in, meldt de Stichting Haagse Koninginnedag opgewekt. Verspreid door de hele stad vinden minimaal achttien vrijmarkten plaats.

Ook Arnhem heeft een hele leuke vrijmarkt. Die vindt plaats op het Kerkplein en duurt van 6.00 tot 16.00 uur. In Nijmegen is de vrijmarkt in het Goffertpark.

Onder de rivieren
In ’s Hertogenbosch is de officiële vrijmarkt in het gebied tussen de Stationsweg en het Kerkplein, maar ook rond de Parade en het Vonk & Vlam-terrein zijn koninginnedagactiviteiten.
In Breda is er een leuke kindervrijmarkt in het Valkenbergpark, die om 11.00 uur van start gaat.
In Maastricht verandert het Stadspark tussen 8.00 en 18.00 uur in een grote vrijmarkt.

In Eindhoven wordt de vrijmarkt gehouden op de Mathildelaan naast het Philips Stadion. Ook zijn er markten in het Stadswandelpark en in het gebied van de Woenselse Markt. Verder is het in Eindhoven vooral muziek en festivals wat de klok slaat.

Groningen en Friesland
In Groningen wordt de vrijmarkt elk jaar groter en groter. Deze keer is het gebied beschikbaar dat loopt van de Ubbo Emmiussingel, de Preadiniussingel, de Museumstraat en de Kleine der A en Hoge der A.

Ook in Assen en Leeuwarden worden vrijmarkten gehouden. Reizen met de bus is die dag in de hele provincie Friesland gratis, dus als je wilt kun je de koninginnedagfestiviteiten in alle elf Friese steden bezoeken.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/28/verrijkingsonderdelen/De_leukste_vrijmarkten_van_Nederland.xml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Den Haag en Rotterdam.
In de grote steden zijn in vele wijken vrij- of rommelmarkten. Ook in het Centrum natuurlijk.
Dordrecht
Delft
Venendaal en Rhenen + HM de Koningin en familie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou in Rhenen heb ik niet echt een vrijmarkt gezien. Een paar huizen waar wat troep verkocht werd vanuit de voortuin, maar geen kleedjes gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, je hebt wel kleedjes ;) gezien ! van de Koningin en haar schoondochters ! geintje...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*HeerV : gij komt niet uit Vlaanderen (weg) ! lol ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook niet trouwens...! lol lol ;) ;) = dubbele (x2)