Kun je op je 16e alcohol halen op Koninginnenacht?

Wij willen met een groepje naar Utrecht gaan op koninginnenacht. Nou is mijn vraag, kan je op 16e alcohol halen? Of moet je hier 18 voor zijn? Ik heb hier namelijk verschillende dingen over gehoord dus duidelijkheid zou fijn zijn! En stel, wij zouden een kroeg in willen gaan, ook al is niet iedereen oud genoeg daarvoor, zou je op koninginnenacht binnen komen? Alvast bedankt!

Trouwens, ik wil wel even duidelijk maken dat het niet allemaal om de alcohol draait. Ja, ik geef toe, het is fijn als we wat kunnen drinken maar ik weet waar mijn grenzen zitten. En als we niet zouden kunnen drinken, geen probleem. Het gaat uiteindelijk om alle gezelligheid! (:

Sorry als dit trouwens niet in de goede categorie staat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

als jij naar een kroeg ofzo voor 18+ wilt gaan, zit het er dik in dat jij je moet legitimeren.
Als je ergens naar binnen gaat waar je geen 18 voor hoeft te zijn en je wilt alcohol halen, moet je alsnog je id laten zien. en als je alcohol wilt kopen, moet je sowieso 16 zijn, behalve voor sterke drank, dan 18.

ik denk dat jij met je vrienden gewoon lekker op stap moet gaan, En als je ergens niet binnenkomt, dan zoek je gewoon wat anders, er is genoeg te doen met koninginnenacht!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op je 16e mag je alcohol kopen. Let wel: alleen dranken zoals bier en wijn. Sterke drank wordt alleen verkocht aan personen van minimaal 18 jaar.
Als je het gaat kopen, moet je je legitimatie bij hebben. Winkeliers vragen bij twijfel altijd om bewijs.