moet ik de partners van collega's ook uitnodigen?

binnenkort is mijn vriend jarig. ik wil een feest voor hem organiseren. wij hebben niet heel veel ruimte. daarom nodigen wij vrienden en familie altijd apart uit. nu heeft mijn vriend een aantal collega's waar hij goed mee omgaat en die hebben partners. het punt is dat wij die mensen niet kennen. een uitzondering vind ik niet erg maar wil geen 10 man binnen die ik niet ken! kan ik dit wel maken? en hoe moet ik het aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je moet niks hoor! Het is jullie feest, dus bepalen jullie (neem deze beslissing wel samen met je vriend) wie er komen.
Ik draai het even om. Als mijn man uitgenodigd wordt op een verjaardag van iemand die ik helemaal niet ken, wil ik dan mee? NEE! Lijkt me echt helemaal niks, om naar een feestje te gaan waar ik niemand ken. Hij gaat maar lekker alleen. Vindt hij zelf trouwens ook veel leuker. Dan is hij in gezelschap van een paar collega's waar hij het goed mee kan vinden. Gezellig. Wat moeten partners daarbij?
Maar goed, dat vind ik. Ik vind het altijd onzin dat partners automatisch meemoeten.

Ik zou (als je vriend het ermee eens is hè) duidelijk zijn. Zeg tegen die collega's eerlijk dat je vanwege het aantal genodigden en de ruimte alleen hen uitnodigt, en niet hun partners. Ik zou dan ook geen uitzonderingen maken, dat zorgt juist voor onduidelijkheid en scheve gezichten.

Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij ! Goed antwoord : duidelijk en eerlijk zijn, prima.

Andere antwoorden (2)

@Daniella24

Vraag

Moet ik de partners van collega's ook uitnodigen ?

Je kan doen wat je wilt, maar wat wil je vriend ? Het is zijn feest, zijn verjaardag en zijn werksituatie (collega's en partners daarvan). Als jij een beslissing neemt en de partners niet uitnodigt, kan dat wel eens helemaal tegen het verkeerde 'zakelijke' been van je vriend zijn...
Hij kan het niet leuk vinden, maar veel erger : het kan helemaal op zijn werk verkeerd uitpakken.

Als zoiets zou gebeuren, zal je vriend niet blij zijn.

Advies

Je vraag is ook: kan ik dit wel maken ? en hoe moet ik het aanpakken ?

Nou nee, ik vind dat je dit niet kan maken.

Als je dit zelf (zonder vriend) wilde organiseren, niet doen.

Vertel je vriend je probleem en bespreek het met hem.

Als je huis bijvoorbeeld groot genoeg is voor 15 mensen en niet 20, waarvan 10 vreemden, dan zou ik toch kiezen voor 20, maar wel nog misschien 4 of 6 vrienden (bekenden van jullie dus!) uitnodigen, dat trekt de balans weer een beetje naar jullie kant toe !

Ik hoop dat je de voor jullie goede beslissing kiest :
veel plezier !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een officiële gelegenheid kun je partners niet uitsluiten, maar op een privé-feestje mag je best alleen bekenden willen. Jouw goed recht dus om alleen de collega's uit te nodigen. Het is geen trouwerij ofzo.....
Niets moet, maar zie het positief. Je kunt op deze manier zien met wie je vriend hele dagen werkt en nieuwe mensen leren kennen (hun partners). Maak het jezelf niet te moeilijk en laat iedereen zichzelf bedienen met eten en drinken, zodat jij ook lekker ontspannen kunt zijn!Als je een buitenruimte hebt, kun je het gezellig maken met statafels en een houtkorf (vast wel te lenen van iemand). Neemt niet veel ruimte in beslag en je kunt veel mensen kwijt.