Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt je prins carnaval?

Afgelopen dagen heb ik voor het eerst in mijn leven carnaval gevierd en nu vraag ik mij af, hoe wordt je prins carnaval? Wat moet je kunnen/kennen/weten?
En wie bepaalt eigenlijk wie er prins carnaval wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om prins te worden kan je weinig doen. Veel carnavalsverenigingen kiezen zelf wie de prins carnaval wordt. Soms kan je jezelf beschikbaar stellen maar vaak blijft het een groot geheim tot een zogenoemde ‘overval’. Tijdens de carnaval is de bekendmaking van de prins een van de belangrijkste gebeurtenissen, het trekt daarom ook vaak veel bezoek op de prinsonthulling.

Toegevoegd na 48 seconden:
http://www.carnavalvieren.nl/prins-carnaval.html

Toegevoegd na 7 minuten:
Meestal is het iemand die in het verleden al actief in het plaatselijke carnavalsleven is geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn wel tips je kunt bijvoorbeeld meehelpen met de wagenbouw of pakken maken. Leer de mensen van de raad van 11 kennen zei beslissen wie Prins wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bestuur van de carnavalsvereniging draagt één of meer personen voor.(Meestal mensen uit het dorp of stad die veel voor de gemeenschap doen). Deze persoon wordt benaderd door het bestuur en gevraagd of hij/zij prins/prinses wil worden. Het blijft een publiek geheim, totdat de prins onthuld wordt. De prinsonthulling is bij verschillende carnavalsverenigingen op verschillend tijdstippen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding