Helpt een vuurwerkbril tegen knalvuurwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als je hem op je ogen zet en tussen de 1 en 2 meter van het vuurwerk wilt zitten

Het beste antwoord

Simpel: JA. Knalvuurwerk explodeert. Het kruit zit samengevat in een papieren wikkel. Wanneer het vuur van het lontje bij het kruit komt, ontbrandt het kruit en wil uitzetten. Maar door het papierwikkel wordt de druk opgevoerd en knalt het met een enorme druk uit elkaar. De papiersnippers vliegen dus met grote kracht door de lucht. Komt zo'n stuk papier/karton in je oog .... Denk ook eens aan de (deels) verbrande kruitdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zeker! Al die kleine ongecontroleerde wegspattende vuurballetjes geven je met bril méér bescherming!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je dicht bij de knal staat kunnen er stukjes van het vuurwerk in je ogen komen en als het vuurwerk in je gezicht knalt dan beschermdt de bril je natuurlijk ook.

Niet denken dat het stoer is zonder bril want ga je voor de veiligheid of...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de rondvliegende papiersnippers kan er ernstig oogletsel ontstaan, dus ja zeker bij knalvuurwerk heeft een vuurwerkbril zijn voordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vuurwerkbril beschermt je ogen wel (ook nuttig bij knalvuurwerk), maar je oren niet. Dus denk ook aan je oren als je gaat of laat knallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja!! Knal vuurwerk spat uit elkaar. Als zo,n stukje dan omhoog naar je gezicht vliegt hebben je ogen in ieder geval geen schade.