Mag je in Zwitserland met oud en nieuw (31 dec - 1 jan) vuurwerk afsteken? En welke tijden mag het dan?

En is er ook nog iets speciaals over het lawinegevaar dat het soms niet mag ofzo? En is al het nederlands vuurwerk daar toegestaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

In Zwitserland mag je vuurwerk afsteken , meestal wordt dat niet echt in de bergen gedaan maar in de dorpjes die een stuk lager liggen.
In de bergen is het ook niet aan te raden, meestal hangen de wolken daar erg laag waardoor je er niets van ziet (dat probleem hadden wij een aantal jaar geleden)
In augustus hebben zij ook feesten waarbij vuurwerk afgestoken wordt dus het is niet onbekend daar. Ik weet niet hoe het zit met NL vuurwerk maar dat is hier zo getest dat er waarschijnlijk geen problemen zullen zijn zolang je maar zorgt dat je het veilig doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga daar namelijk op vakantie (in de bergen) en we wilde wel wat vuurwerk meenemen, rotjes een aantal sierpijlen, etc..

Andere antwoorden (1)

Zwitserland bestaat niet, het is een federatie van [26 ] kantonen en elk kanton heeft zijn eigen regels. Je doet er wijs aan je bij de lokale pozilei te informeren wat er mag en wat niet. Ze zijn niet alleen eerlijk en rechtvaardig maar ook van de enorme straffen.
BTW 'de feesten in augustus' is het feest van de oprichting van de federatie, die begon met de overeenkomst tussen 3 kantonen. Die dag [of de avond voor of op de 1ste augustus zelf] wordt er veel al [georganiseerd] vuurwerk afgestoken, danwel vuurpotten gedragen door de steden/dorpen.
Een spektakel om mee te maken.