Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je vuurwerk met nieuwjaar zien uit de ruimte

Als het nieuwjaar is en ze steken vuurwerk af zie je dat in de ruimte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee. Dat zie je niet.

Sterker nog, vanuit een vliegtuig kun je al nauwelijks wat zien van het vuurwerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er een beetje van af he. Toen ik vloog over India zag ik de stad met al haar lichtjes toch mooi liggen. Hangt ook een beetje af van de bewolking natuurlijk. Maar je hebt verder wel gelijk natuurlijk.
Alleen zeer hoog geschoten zeer zwaar vuurwerk als tijdens de opening van de Olympische Spelen in China zouden bij heldere lucht mogelijk vanuit de ruimte waarneembaar kunnen zijn.
Ze gebruikten mortieren met een meter diameter en schoten deze zeer hoog, deze gaven lichteffecten van vele kilometers diameter (daarom werden ze zo hoog geschoten) .
Maar gewoon vuurwerk, neen.
Op 400Km hoogte lijkt alles op aarde heel klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de ruimte bent, en je ziet de Aarde liggen,
(vanuit foto's) zie je het dat de aarde al heel klein is, je ziet een mengeling van blauw en andere kleuren (oceanen en land)
Je kunt geen vuurwerk zien, of je moet echt heel sterk vuurwerk hebben, wat we besluiten met z'n allen af te steken, maar volgens mij hebben we dat vuurwerk nog niet.
Dus dat zal lastig worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding