Bestaat er vuurwerk met een extra lange lont? (zie extra uitleg)

Hallo, ik ben vroeger heel bang geweest voor vuurwerk, nou wil ik dit jaar graag wat afsteken, weet iemand vuurwerk met een lange lont, zodat ik nog tijd heb om het weg te gooien/zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

speciaal vuurwerk is er niet, je kan wel proberen (deed ik vroeger) met een geurstokje (Die dingen wat je aansteekt en dan weer uit blaast, en dan blijft gloeien) gebruiken. Die is lang en een stuk minder gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ze hebben ook kinder pakketten vuurwerk ,dat is meer kleurvuurwerk en is niet zo heel zwaar. er zit miss niet een lange lont aan maar dat is niet nodig. je kan ook aan de vuurwerkverkoper vragen wat geschikt voor je is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan kan ook lont bestellen op bijv, www.koopjegadget.nl met dat lont kan je het lont van je vuurwerk verlengen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou er wel rekening mee, dit verlengde lont is ILLEGAAL in Nederland. Het wordt gebruikt om vuurwerk mee door te lonten, en doorlonten op welke manier dan ook is in dit land verboden.
Het gaat er een beetje om wat je nou wilt afsteken, rotjes hebben minder lange lonten dan siervuurwerk. Sierpotten zoals fonteinen en cakes hebben lange lonten, waarbij je meer dan genoeg tijd hebt om voldoende afstand te bewaren.

Extra lange lonten zijn er niet, je zou kunnen zeggen dat fonteinen, vulkanen en cakes al extra lange lonten hebben. Wat ik zou doen in jouw geval, is dit jaar een sierpakket aanschaffen, voor 15 euro kom je dan al een heel eind. Daar zitten sierpotjes in, fonteinen, die niet de lucht in schieten, maar gewoon een halve meter hoog spuiten. Het is een leuk aanzicht, en de lont is lang genoeg.

Denk daarbij dat Nederlands vuurwerk grondig wordt getest, en er zelde tot nooit ongelukken gebeuren met legaal getest vuurwerk. De ongelukken waar je van hoort gebeuren met illegaal vuurwerk uit het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je angst, maar je hoeft nergens bang voor te zijn.
Nederlands vuurwerk met een groene lont brand vrij langzaam. Dat lont heet ''viscolont'' en heeft vrijwel altijd een brandsnelheid van ca. 1 cm per seconde. Vaak is een lont zo'n 3cm lang totdat het bij het vuurwerk naar binnen brand. Je hebt dus in ieder geval 3 seconde de tijd om weg te lopen. En anders kijk je eerst wat je wilt bestellen, en zoekt het dan even van te voren op op youtube. Kijk een filmpje hoelang het ongeveer duurt voordat het afgaat, en je weet genoeg of het wat voor je is of niet;)
Succes en een gelukkig nieuwjaar alvast!