Kunnen jullie me alle Amerikaanse feestdagen vertellen? En ook welke wij wel vieren en hun niet?

Nogal lastig alle informatie in een vinden =P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omg ik hou van jou icoon, Ariana grande is awesome

Het beste antwoord

In Amerika vieren ze net als hier de algemene Christelijke feestdagen (kerst, pasen), Oud en Nieuw etc. Daarnaast zijn er twee belangrijke dagen die wij niet vieren, namelijk de 4th of July (de dag van de Amerikaanse onafhankelijkheid) en Thanksgiving-day (dankdag / oogstdag). En ook Halloween wordt vrij breed gevierd, maar dat is weer niet standaard een vrije dag.

En natuurlijk vieren ze niet onze 4/5 mei, Sinterklaas en Koninginnedag, want dat zijn typisch Nederlandse feesten.

Verder vieren mensen natuurlijk - net als hier- eventueel hun eigen religieuze of culturele feesten zonder dat daar officiële feestdagen voor zijn 'geregeld' .

Toegevoegd na 48 seconden:
In de link een vrij volledig overzicht van allerlei bekende en wellicht minder bekende Amerikaanse feesten en gedenkdagen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het complete lijstje :
Nieuwjaarsdag - 1 januari
Martin Luther King day - derde maandag in janauri
Groundhog day - 2 februari
Valentijnsdag - 14 februari
Verjaardag van George Washington - 3e maandag in februari
Pasen - wisselende data, net als hier
Earth Day - 22 april
National Arbor Day (nationale boomdag)- laatste vrijdag in april
Moederdag - 2e zondag in mei
Memorial Day - laatste maandag in mei
Flag day - 14 juni
Vaderdag - 3e zondag in juni
Onafhankelijkheidsdag - 4 juli
Labor Day - eerste maandag in september
Columbus Day - 2e maandag in oktober
Halloween - 31 oktober
Veteranendag - 11 november
Thanksgiving - 4e donderdag in november
Pearl Harbour Remembrance Day - 7 december
Christmas Day - 25 december
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt heel erg bedankt !!! :D

Andere antwoorden (2)

Ik heb dit gevonden:

De Verenigde Staten kennen verschillende soorten feestdagen. Banken, postkantoren, bibliotheken en andere openbare instellingen zijn dan gesloten. Winkels en restaurants kunnen ook gesloten zijn of hanteren aangepaste openingstijden.

De belangrijkste algemene feestdagen in de VS zijn :
1 januari Nieuwjaarsdag (Newyears Day)
3e maandag van januari Martin Luther King Day
3e maandag van februari Verjaardag Washington (Presidents Day)
4 juli Onafhankelijkheidsdag (Independence Day)
1e maandag van september Dag van de arbeid (Labor Day)
laatste maandag van mei Dodenherdenking (Memorial Day)
2e maandag van oktober Columbus Day (herdenking van de ontdekking van de nieuwe wereld)
11 november Veteran's day
4e donderdag van november Dankdag voor het gewas (Thanksgiving)
25 december Kerstmis

Tweede paas-, pinkster- en kerstdag (26 december) zijn in de VS geen feestdagen. Er wordt normaal gewerkt en de winkels zijn gewoon open. Naast bovengenoemde feestdagen hebben sommige staten nog lokaal vastgestelde feestdagen.

Verder word er ook Halloween gevierd.
Halloween is een feestdag die vooral in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada gevierd wordt.

Op 31 oktober verkleden kinderen zich en bellen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes en roepen trick or treat (waarbij de keuze wordt gegeven tussen een plagerijtje uithalen of een iets lekkers (meestal snoep) krijgen). De bewoners geven de kinderen dan snoepjes. Jonge volwassenen gaan soms naar Halloweenfeesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feestdagen in de US:

1 januari
Nieuwjaarsdag

16 januari
Martin Luther King Day

20 februari
Presidents Day

8 april
1e Paasdag

27 mei
Memorial Day

28 mei
1e Pinksterdag

4 juli
Independence Day

3 september
Labor Day

8 oktober
Columbus Day

31 oktober
Halloween

6 november
Election Day

11 november
Veteran's day

26 november
Thanksgiving

25 december
Kerstmis

Tweede paas-, pinkster- en kerstdag zijn in de Verenigde Staten geen feestdagen. Bedrijven en winkels zijn dus gewoon open.