Dit wordt voornamelijk in Amerika gedaan. Het wordt voornamelijk gebruikt om met het bruidspaar en belangrijke gasten (familie, getuigen, beste vrienden, whomever) bij elkaar te komen vóór de bruiloft en gezellig met elkaar te eten. Meestal bedankt het bruidspaar dan ook al iedereen voor de hulp en steun die ze eventueel hebben gegeven (misschien voor het geval ze het na het ja-woord vergeten omdat ze dan toch met hun hoofd bij andere dingen zijn ^^).

Bij tv programma's zoals horror bruiden zie je ook wel dat sommige bruiden het gebruiken om te zorgen dat ook het eten tot in de puntjes gedirigeerd is en dat niemand genante toespraken zal geven. Helaas vergeten ze dan vaak om van hun eigen bruiloft te genieten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Men vertelde mij dat het ook gebeurt om ervoor te zorgen dat de belangrijkste aanwezigen op de laatste avond voor het huwelijk niet "aan de zuip" gaan en dronken op het huwelijk verschijnen.