Wat is de laatst erkende nationale feestdag in Nederland?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik wil graag weten welke van de onderstaande nationale feestdagen de laatste is die erkend is in Nederland.
Op welke dag deze feestdagen vallen in niet belangrijk.

Nieuwjaarsdag
Goede Vrijdag
Eerste paasdag
Tweede paasdag
Koninginnedag
Bevrijdingsdag
Hemelvaartsdag
Eerste pinksterdag
Tweede pinksterdag
Sinterklaas
Eerste kerstdag
Tweede kerstdag

(kan zijn dat ik een nationale feestdag vergeten ben)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Sinterklaas is geen nationale feestdag.
Amadea
12 jaar geleden
En Goede Vrijdag is zelfs helemaal géén feestdag.

Antwoorden (2)

Ik zou zeggen bevrijdingsdag omdat deze na de wo2 is ingesteld. Alle andere feestdagen ook koninginnedag waren er al voor wo2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig ook wanneer Koninginnedag voor het eerst gevierd is in Nederland?
+ je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds 1898 vorige eeuw toen werd wilhelmina koningin en vierde men koninginnedag op 31 augustus (haar verjaardag). Bron: wikipedia
was 2-2-2002 geen nationale feestdag in nederland? ( hij komt niet jaarlijks terug, maar dat staat niet in de vraag )