waarom komt er morgen 21 mei een extra uitzending van het sinterklaasjournaal?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://mobiel.nu.nl/pda/algemeen/302187-Groot-nieuws-in-extra-Sinterklaasjournaal.html

Toegevoegd na 15 minuten:
Vraag me eigenlijk af of ik mijn zoon wel of niet moet laten kijken. Het is laat in verhouding tot de normale uitzendingen in december. Misschien nieuws dat hij stopt ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat komt omdat Bram van der vlugt ermee gaat stoppen als goedheiligman! Laat de kinderen dus niet kijken vanavond. In elk geval niet die er nog in geloven.

Bram van der Vlugt legt werk als Goedheiligman neer
Uitgegeven: 21 mei 2011 11:33
Laatst gewijzigd: 21 mei 2011 15:03
ROTTERDAM - In een extra uitzending van het Sinterklaasjournaal zal Bram van der Vlugt zaterdagavond aankondigen dat hij zijn werkzaamheden met betrekking tot Sinterklaas neerlegt.

Dat bleek zaterdagochtend uit een artikel op de website van de NTR, dat kort na publicatie weer offline werd gehaald.
Zijn rol wordt overgenomen door Stefan de Walle, blijkt uit het uitgelekte bericht.

Flodder
De Walle is vooral bekend als Kees uit de tv-serie Flodder. De 45-jarige acteur zou door Van der Vlugt zijn gevraagd de staf en mijter van Sinterklaas over te nemen.
De twee heren stonden samen op de planken in het toneelstuk Kopenhagen. Voor de rol van natuur- en scheikundige Niels Bohr kreeg Van der Vlugt in 2000 de prestigieuze Louis d'Or.
Tijdens de extra uitzending om 19.50 op Nederland 1 zal Van der Vlugt zelf van Sinterklaas het Grote Boek in ontvangst nemen dat hij in de afgelopen 25 jaar heeft volgeschreven.
Dordrecht
De NTR heeft in de publicatie ook laten weten dat de intocht van Sinterklaas dit jaar in Dordrecht zal plaatsvinden op 12 november rond het middaguur.
Spanning
De NTR noemt het ''zeer spijtig'' dat het nieuws uitlekte. ''We hadden de spanning zorgvuldig opgebouwd'', aldus een woordvoerder. Het bericht stond 'onder water' op de site, lichtte hij toe, met een tijdklok zodat het pas om 20.00 uur, na het Sinterklaasjournaal, openbaar zou worden.
''Maar iemand is actief gaan zoeken en is in staat geweest het te vinden.'' Daarna verschenen de eerste berichten op Twitter, met daarin een directe link naar de pagina op de NTR-site.

Toegevoegd na 2 minuten:
staat zélfs op wikipedia

Stefan de Walle is door Bram van der Vlugt gevraagd de meest begeerde rol, na zijn pensioen, van hem over te nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stefan_de_Walle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Dat weet niemand behalve de betrokken mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet schrikken, maar het blijkt dat de pakjes boot weer niet op tijd in Nederland aankomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha, dies goed =D +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net de ns... hij is zo vroeg dat het lijkt alsof ie te laat is :P
waarschijnlijk om een adreswijziging door te geven,om de wenslijsten toch nog op tijd verstuurd te hebben.
De geruchten gaan dat hij naar griekenland gaat verhuizen,om daar de mensen meer te steunen en ze werkgelegeheid te geven om kadootjes uit te zoeken en mooi in te pakken.
Sorry,moest even .
Ik vind het werkelijk te zot voor woorden,arme kids nu al helemaal gek te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan maar één ding betekenen: de Sint kan niet komen op 6 december, want hij moet de hele tijd vragen beantwoorden op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennen ze dat in spanje dan ook haha +
Sinterklaas gaat vertellen dat hij de nieuwe opvolger voor Al-Qaida is. Lijkt me niet geschikt voor kinderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HahAa
sinterklaas is in de war, het is morgen 21-05 als je dat omdraait heb je 05-12 ook zijn we dan precies op de helft als sinterklaas aankomt over een halfjaar..

Toegevoegd na 28 seconden:
Het kan zijn , dat sinterklaas langskomt morgen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik vind het geniaal gevonden. Zou zomaar in de buurt van de waarheid kunnen komen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed zeg! :P
da's pas denken. hmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha bedankt:P...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pff. dan niet..!
Om aan alle kinderen en anderen die dat blijkbaar geloven te vertellen dat het niet waar is dat de aarde morgenavond vergaat.

Toegevoegd na 16 minuten:
Maar nu de werkelijke reden: Bram van der Vlugt stopt met het vervullen van zijn belangrijke rol, en morgen wordt aangekondigd wie het van hem gaat overnemen!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nèèèèèè!!! Er is geen andere Sint......... Bram ís de Sint!!!
Amadea
12 jaar geleden
Er zal toch een uitleg moeten worden gegeven waarom Sinterklaas zo'n ander gezicht en een andere stem heeft gekregen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 idd je wist t al,dus als nog plus!
Heb gelezen dat pakjesboot 12 is gezonken bij Somalië door piraten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou t niet weten,maar zet voor de zekerheid mn schoen maar,je weet maar nooit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem voor de zekerheid niet laten kijken. Je kunt het opnemen en als het geen kwaad kan samen met hem de volgende ochtend kijken.

Ik vind het overigens van de zotte, of het nu een zinvol verhaal is of niet wat ze morgen te vertellen hebben. Sinterklaas hoort niet in de zomer thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vermoeden is dat de betreffende omroep dit gaat misbruiken als vorm van protest tegen de bezuinigingen.

Let ook op het tijdstip 19.50 uur, de meeste kleine kinderen liggen dan al op bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff logisch nagedacht (al viel dat niet mee)...:
de eigenlijke landelijke intocht zou dit jaar op 11-11--2011 plaatsvinden. In delen van het land wordt die dag Sint Maarten gevierd en in andere delen van het land start dan het carnavalsseizoen. Morgen wordt dus kenbaar gemaakt dat de intocht dit jaar misschien wel een week eerder of een week later wordt gedaan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien om op deze ludieke manier aan te kondigen over het fuseren van zenders?

Toegevoegd na 41 seconden:
Heb nog helemaal geen trek in pepernoten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijkt dat er een nieuwe sinterklaas komt maar andere zeggen weer van niet! Ik heb er een bron bijgezet een filmpje kon ik daarover niet vinden :
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Sint gaat fuseren met de Kerstman, om zo de kosten te drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Sint komt vertellen dat hij heeft gezien dat er tot aan 5 december geen bijzondere feestdagen meer zijn, dus dat de chocolade letters en pepernoten vanaf volgende week alvast volop in de supermarkt verkrijgbaar zullen zijn :D