Aangezien bevrijdingsdag geen echte koopzondag is, hebben veel gemeenten op deze
website niet aangegeven of de winkels vandaag open mogen zijn.

Volgens de Winkeltijdenwet is Bevrijdingsdag geen officiële feestdag,
de winkels mogen op deze dag gewoon geopend zijn.

Per gemeente kan er afgeweken worden van de Winkeltijdenwet.
Wanneer er in jouw gemeente een politieverordening van kracht is,
zijn winkeliers verplicht de deuren op Bevrijdingsdag gesloten te houden.
Met name in de grote steden waar bevrijdingsfestivals
worden gehouden zijn veel winkels gesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, mits anders aangegeven in de winkel zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Huh???
Bevrijdingsdag is een officiele feestdag. Echter wij vieren hem eens in de 5 jaar. Iedereen behalve denkt ik de ambtenaren werken dus gewoon. De eerste keer dat iedereen weer vrij is op 2015. Dus de winkels zijn gewoon open
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
ronron1212
12 jaar geleden
Kun je niet lezen izmo er staat duidelijk dat het een officiele feestdag is maar dat deze maar dat hij maar om de vijfjaar wordt gevierd en dat dan iedereen vrij is