Nederlanders vieren massaal koninginnedag. Overal is wel iets te doen en zeker bij mooi weer trekken mensen erop uit.

Ondanks de gebeurtenissen in Apeldoorn zijn Nederlanders toch positief als het op koninginnedag aankomt en ik denk dat juist nu veel mensen toe zijn aan weer een ouderwets gezellige koninginnedag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaan naar schatting ongeveer een miljoen mensen naar Amsterdam om koninginnendag te vieren, lijkt mij dat dan best veel mensen het vieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Koninginnedag wordt nog steeds massaal gevierd, en lijkt juist weer een stuk populairder dan een paar jaar terug!
Juist in tijden van crisis, is de vrijmarkt populair. Men wil eigen oude spullen verkopen om een beetje geld te verdienen, en andere willen juist graag weer iets tweedehands goedkoop op de kop tikken, nu veel gezinnen op de kleintjes moeten letten.
Bovendien is er in tijden van crisis altijd veel behoefte aan 'saamhorigheidsgevoel', en als er iets verbroederd zijn dat twee dingen: Oranje in de WK-Finale en Koninginnedag! Gelukkig komt Koninginnedag in tegenstelling tot dat eerste elk jaar voor... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke aanleiding om te feesten is welkom, of je het koninginnedag of lentefeest noemt, we trekken er massaal op uit. De relatie met de verjaardag van de koningin is trouwens twijfelachtig, te meer omdat zij in Januari jarig is.