1: is het illegaal om een eigen nitraat te maken met vuurwerk dat je legaal hebt gekocht. 2: zou dit recept voor een nitraat werken.

vraag 1: is het illegaal om een eigen nitraat te maken met vuurwerk dat je legaal hebt gekocht. 2: zou dit volgende recept voor een zelfgemaakte nitraat werken: 1 pak het mortiertje van een thunderking (lord of thunder) en vul het met buskruit van rotjes (zeg eventueel ook welk kleur kruit waar moet dus boven of beneden). 2 doe het lontje van een van de rotjes aan de bovenkant. 3 maak overal met plakband of tape dicht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even goed aanstampen en dan ben je je vingers kwijt.

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Je mag niet zelf vuurwerk maken.

Bovendien zou je recept niet harder knallen dan het mortiertje van de thunderking omdat rotjes ook een stukje beton bevatten die druk creëert (?) waardoor het knalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat het legaal is en het is al helemaal niet verstandig, dus ik zou het niet doen. Dit jaar oud & nieuw zijn er twee jongens om het leven gekomen door zelfgemaakt vuurwerk. Dus doe het alsjeblieft niet.