Het populairste en meest gebruikte vuurwerkstuk de BOM dat door professionals wordt afgevuurd. Dit vermaakvuurwerk is een luchtprojectiel dat door middel van een mortier wordt voortgestuwd, waarmee de elementen die een visueel en/of een geluidseffect produceren in de hoogte kunnen verspreid en aangestoken worden. En mooiste vuurwerk is dat professionnelle vuurwerk, die afgestoken worden door de gemeente(?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

rotjes zijn erg populair bij de leeftijdsgroep: 9-16
sterretjes zijn erg populair bij de leeftijdsgroep: 1-6
siervuurwerk is erg populair bij alle leeftijdsgroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest gekochte vuurwerk is al jarenlang in stijgende lijn de harde nee niet knallen, maar wat je eigenlijk als 'bom' kunt kwalificeren.

Zo hard dat er steeds meer anti - vuurwerk stemmen op gaan. Dit geluid is niet meer voor de leut / voor de lol het gaat te ver voor veel mensen.

Als je over 'mooi' praat , gaat het over siervuurwerk, denk bv aan zo'n grote vuurwerkshow die in de zomer op het strand van Scheveningen wordt gegeven, prachtig om te zien, mooi siervuurwerk dus en door iedere toerist of plaatselijke burger te bewonderen.

Eigenlijk ligt het er aan vanuit welk oogpunt bezien je dit afmeet... want wat al jaren als prachtig gezien wordt ...door een groeiende groep... is het sterretje dat door kleine kindjes trots in de hand wordt gehouden , met ontzag ook, want het is vuur... en ja dát is natuurlijk het allermooiste! ::))