Wat is dit voor vuurwerk?

Ik heb zo'n 30 minuten geleden gezellig vuurwerk afgestoken met de rest van mijn buren in de flat (en mijn familie).
En al heel snel komen de buren buiten die graag naar elkaar schreeuwen om zich verstaanbaar te maken.
Wat een jongen onder hun meebrengt aan vuurwerk was simpelweg absurd.
Het was mijn heel snel duidelijk dat dit geen legaal vuurwerk was, dit door het immense lawaai die het met zich meebracht.
als ik zo schat was dit geluid rond de 160-170 decibel (zeker).
Nou heb ik gekeken wat er op de stukken vuurwerk stond en erop stond het merk 'Line' met erboven een gouden getekend logo.
Verder alleen een handleiding en de naam van het vuurwerk.

ik zal hier een paar namen plaatsen:

Good harvest
Sensation
Storm
Bunker Buster

Kan iemand me hier meer over vertellen en misschien informeren wat te doen volgend jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
170dB?? dat lijkt me sterk, grootse knal ooid was 210Db, en die schokgolf is 3 keer de wereld rond gegaan...

Antwoorden (1)

dat is belgisch die bunker busters weet ik het zeker
want die had ik zelf ook en die zijn zeker niet legaal!
maar het is maar 1 keer per jaar oud en nieuw.
ik bedoel daar me te zegen zo lang er maar verantwoordelijk
me word gewerkt is er toch niks aan de hand.