Hoe zorg ik dat ze hier weg gaan met die rotjes, tuinslang?

Mijn hond gaat er van blaffen dus dubbel lawaai.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Bij ons zijn ze ook al bezig, ik schrok me rot toen ik in de auto zat, ik dacht dat ik een klapband had, maar het waren die stomme rotjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van mijn antwoord; je hond te zien kun je die ook even loslaten ;-)

Het beste antwoord

politie bellen, momenteel mag er nog niet gegooid worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
uiteraard nadat je zelf dappere pogingen hebt ondernomen om de jongens te overtuigen zich elders te gaan vertieren. Dus gewoon even een gesprekje aangaan. Geef ze een oliebol als ze weggaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kostte me 4 oliebollen maar het heeft geholpen. Waren best aardige jongens.

Andere antwoorden (9)

Je kan ze vriendelijk vragen en uitleggen dat je hond er veel last van heeft. Toch vrees ik dat er op het moment weinig aan te doen is, hoe vervelend ook. Hoe meer jij er op reageert, hoe mooier ze het vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je niet, daag ze niet uit door te reageren, dan wordt het een leuk spelletje voor ze, heeft de hond er last van, dan de radio/ t.v. wat harder zetten, na zondag is de meeste lawaai over.
Er bestaan pilletjes die de honden wat slaperig maken, misschien morgen even halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon netjes vragen en zeggen dat je hond gek wordt van het geknal en zeggen dat als ze niet weg willen gaan je de politie belt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vervelend maar ik denk dat je eerder je hond kunt afleren te blaffen dat dat er de laatste dag voor oud & nieuw wat vuurwerk wordt afgestoken.
Onze hond is ook erg angstig en ik krijg haar met moeite naar buiten deze dagen, vaak neem ik haar mee in de auto en rijd naar het bos.

Toegevoegd na 7 minuten:
En ik moet zeggen dat het door strengere controle en aanpak veel beter is dan 10 jaar geleden. Toen begon het al in november.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon even er naar toe lopen en vriendelijk uitleggen dat je hond er erg veel last van heeft.Als je er hard tegen in gaat word het een spel voor ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats: Vooral niet reageren! Als je dat doet, komen ze geheid terug. Ook als je daarna de politie eropaf hebt gestuurd.
Je kunt het beste de politie bellen, en precies aangeven waar ze rotjes aan het afsteken zijn.
Laat ze er niet achterkomen dat jij de beller bent geweest!

Persoonlijk zou ik het even 'uitzitten', en desnoods een paar uur het bos in gaan met je hond zodat hij wat tot rust kan komen.
Nog een dag, dan ben je ervanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politie bellen! Er mag nog geen vuurwerk nu afgestoken worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ze iets leuk aan te bieden voor na oud en nieuw, ik weet niet hoe oud ze zijn, maar een leuk kado, trakeer ze dan op iets lekkers (als ze zich hebben gedragen dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien je hond vlak voor die tijd een kauwstick of zoiets te geven waar hij een tijd mee bezig is.En op die manier zijn aandacht ervan af te leiden.Verder geen aandacht meer aan schenken.