De Nederlandse imigranten namen Sinterklaas mee naar Amerika in de 17e eeuw. De datum van de viering is verschoven naar kerst maar Saint Nicholas (old Saint Nick) bleef. Zijn naam veranderde iets in de loop der eeuwen in Santa Claus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Natuurlijk niet. Santa Claus is gewoon een verbasterde Sinterklaas. (Saint Nicholas)
13 jaar geleden
ja dat is puur toeval...misschien voor een amerikaan zeker.. wij in nederland kennen santa claus als de kerstman, en dan lijkt het in de verste verte niet op sinterklaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Amerikanen hadden dringend behoefte aan hun eigen geschiedenis en dus hebben ze die eigenhandig verzonnen. Een voorbeeld daarvan is dus Santa Claus die direct afstampt van het verhaal van Sinterklaas.

Voorheen was alleen Santa Claus in het groen gekleed. Coca Cola heeft deze zijn huidige rode kleed gegeven.

Een ander voorbeeld van hun verzonnen geschiedenis is bv Thanksgiving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is zeker geen toeval. In Amerika hadden ze nog nooit van Sinterklaas gehoord. Toen er Nederlanders kwamen wel. Ze dachten dat die het over het kerstfeest hadden. Dus hebben ze het overgenomen. Het is nu wel erg verbasterd. Zij hebben eigenlijk twee feesten in een. Het kerstmis vieren ze en het sinterklaas zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letterlijk wel maar wij weten wel beter, dat sinterklaas onze cadeau-koning is op 5 december...