Als het op oudejaars avond heel hard regent of er hangt dikke mist,mag je de avond daarna ( 1jan.) alsnog vuurwerk afsteken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Nee, dat is niet toegestaan.
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Volgens de minners is het dus kennelijk wel toegestaan? Even een motivatie aub.
Kimath
13 jaar geleden
van mij een plus, antwoord is gewoon juist.
Nee. Je mag na 02.00 uur geen vuurwerk meer afsteken.
Zie:
13 jaar geleden
Nee dat mag niet. De regel is dat je op oudjaarsdag vanaf 10uur en tot nieuwjaarsdag 2 uur 's nachts vuurwerk mag afsteken. Wat voor weer het ook zal worden, van deze regel word niet afgeweken. Als je op 1 jan. dus wel vuurwerk afsteekt, overtreed je dus de wet en dat kan gevolgen hebben als de politie het ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 1 januari 2.00 is het wettelijk strafbaar om vuurwerk af te steken. Dit ook omdat sommige mensen bang zijn voor vuurwerk, en dieren. Daar moet je ook rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt pech, landelijk (en soms met een regionale aanvulling) zijn de tijden vastgesteld waarop we mogen knallen. Daarbij is geen rekening gehouden met het weer. Te vroeg danwel te laat afsteken van vuurwerk betekent een kans lopen op een boete/taakstraf.
Zie de link voor tips en tijden mbt vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jaar of 4 of 5 geleden was het op 31 december om 12 uur 's nachts waar ik woonde zo mistig dat je haast niets kon zien. Toen mocht in die gemeente de volgend dag het vuurwerk wel worden afgestoken. Dat is toen ook op grote schaal gebeurd.
13 jaar geleden
Volgens de regels niet. Het gebeurt wel hoor, maar het mag niet. Net zo goed als dat ze hier al elke avond (!) aan het knallen zijn. Hartstikke strafbaar maar geen politie die er wat aan doet.
Rottig voor de huisdieren....