Hoe smaakt bitter?

Ben benieuwd naar de omschrijvingen. Bitter is voor mij een donkere, vieze smaak...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar sm aken spruiten naar
is ook niet uit te legen

Het beste antwoord

Met bitterheid is iets leuks aan de hand.
Wetenschappers weten precies welke smaakreceptoren de bitterheid detecteren, maar er zijn stoffen, die door de één als extreem bitter worden ervaren, terwijl een ander helemaal niets proeft. Dat zijn twee synthetisch gemaakte stoffen (phenylthiocarbamide (PTC) en 6-n-propylthiouracil (PROP))
Ze willen graag weten hoe dat zit, want ze denken dat bitterheid een waarschuwing is voor giftigheid.
Kortom, niet iedereen ervaart bitterheid hetzelfde.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom wil Jinx graag omschrijvingen.. omdat ieder het anders ervaart...
AWM
14 jaar geleden
Een smaak is uiterst moeilijk om te omschijven. Zo niet onmogelijk...

Andere antwoorden (5)

bitter smaakt naar lekker

Toegevoegd op 21-05-2009 12:30:40
koffie mmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitter vind ik een spannende uitdaging voor de tong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij is bitter een spitse smaak die naar binnentrekt, maar niet zo snijdend als zuur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bé ie té té é ér... Kan er niet meer van maken... Woorden schieten te kort om smaken (zaken) te omschrijven...

Ceci n´est pas une pipe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een hele tour de force om zoiets in woorden te vatten. Daar hebben we de literatuur en de kunsten voor. In dit geval: lees bijvoorbeeld 'Les fleurs du mal' van Baudelaire. Daar krijg ik vaak een bittere smaak van in de mond.