Kun je je oogwit wit(ter) maken?

Bestaat die mogelijkheid?

Ik weet bijvoorbeeld wel, dat wanneer ik moe ben, dat ik rode ogen krijg. Bestaat er iets van eten of drinken ofzo dat hierbij helpt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.8K

Het beste antwoord

Voldoende slaap lijkt me nog het beste.
Oculoheel-druppels (op homeopatische basis) werken bij oververmoeide ogen. Ik gebruik ze zelf ook. Zie eerste link.
Er bestaan ook agressievere druppels, maar het gebruik daarvan wordt niet echt aangeraden. Zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wortels eten, vitamine C en water drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaat niet zoiets als tandebl;eek maar dan voor je oogwit. wat wel helpt zijn je dagelijkse vitamine groente en fruit. en vitamine D.
kinderen hebben altijd de meest prachtige ogen, ook omdat zij precies krijgen wat ze nodig hebben. als je rookt moet je er mee stoppen als je oogwit weer wit wil hebben.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oogwit is de buitenkant van de oogbol, het hoornvlies is het doorzichtige deel daarvan. Het is net als met de huid een levend weefsel en er zullen dus aan de buitenkant cellen afsterven en weer nieuw aangroeien van binnenuit.
Ik heb eens een oog gezien dat zwart was omdat er afbijtmidel in was gemorst, dat werd na een paar weken weer wit. Wat ook mogelijk is, maar geen letterlijk antwoord op de vraag.... doe atropine druppels in je ogen( niet echt doen!!!), een extract van de plant atropina belladonna, dan krijg je hele grote pupillen en het nadeel is dat je zicht een stuk minder is, maar je oogwit steekt dan wel mooi af bij je grote zwarte pupil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je oogwit niet met een product wittermaken.
Rood of roze oogwit duidt meestal op een kleine irritatie. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld droge luchtomgeving, hooikoorts maar ook door het TE lang dragen van contactlenzen.
Is het oogwit gelig dan kan de oorzaak vet zijn of een aandoening aan de lever (geelzucht)
de oorzaak wegnemen zorgt ervoor dat het oogwit weer witter wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit visagie worden er soms druppels gebruikt om het oogwit witter te maken. In Amerika wordt een middel 'Eye Mo' genaamd verkocht wat goed schijnt te werken.

Deze website heeft allerlei tips mbt het witter maken van het oogwit: (wel in het Engels) http://www.essentialdayspa.com/forum/viewthread.php?tid=15332

Toegevoegd op 19-05-2009 05:51:21
Er staan ook natuurlijke tips bij