Hoe kunnen we als consument de industrie aanmanen gebuiksvriendelijker verpakkingen te gebruiken?

Iedereen kent de mr. bean situaties van "blister" verpakkingen, dat afschuwelijk hard cover doorschijnend spul dat je met een snoeischaar te lijf moet gaan om te openen met alle gevolgen vandien : morsen, verspiling, vloeken en ander nutteloze tijdrovende bezigheden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Geen blister verpakkingen meer kopen.
of
Product kopen en bellen dat je de verpakking niet eraf krijgt.
of
Alleen de verpakking terug sturen naar de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bellen, ja dat lijkt me wel wat. +1

Andere antwoorden (4)

Wij zijn belangrijker dan de industrie... Als wij die verpakkingen niet kopen die overdadig zijn, en die andere wel...
Dan moet je eens zien hoe snel dat ze veranderen...

Maar wie doet er nu mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je veel keus dan? Je koopt iets om de inhoud, niet om de verpakking... behalve bij meisjes dan....
Die verpakkingen worden gebruikt om stelen tegen te gaan. Vaak zitten er kleine dingen in die anders makkelijk in je zakken verdwijnen. Het object moet met de verpakking groter gemaakt worden zodat het zichtbaarder is, en moeilijk opengaan, zodat je als dief het produkt niet uit de verpakking kunt halen in de winkel.
Op zich slaagt het daar wel in. Als consument kunnen we daar eigenlijk heel weinig tegen doen, behalve het gewoon allemaal niet gaan kopen ofzo. Dat is niet realistisch.

Toegevoegd op 13-05-2009 10:42:56
of iedereen moet gewoon ophouden met stelen!
o wacht, das ook niet realistisch he..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een handigheidje, maar ik heb met de desbetreffende verpakkingen nooit geen problemen...

En de blisterverpakkingen zijn gewoon gemakkelijk te openen als je ze maar op de juiste manier probeerd te openen. Dus gewoon vanaf de opening, waarmee die aan dat staafje hangt in de winkel en het gaat gemakkelijker open dan een pakje kauwgom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meest ellendig zijn de hybrdie verpakkingen. een voorbeeld. 12 kauwgumpjes in een verpakking van aluminium+plastic met een kartonnen hoesje erom, dit met 3 stuks op een kartonnen kaart waarom heen plastic wederom.........stel je voor dat we sportlife zouen jatten he? Onzin, niet kopen of verpakkingen achter laten in de winkel.