Welke verpakkingen vind jij onhandig?

Ik haat van die anderhalf liter kartonnen melkdozen. De helft krijg je niet fatsoenlijk open zonder een knoeiboel ervan te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij hebt vast laatst ''kinderen geen bezwaar gekeken'' daar ging het hele programma over namelijk :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zag deze vraag staan
http://www.goeievraag.nl/vraag/bedrijven-verpakking-product-onhandig.8991
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goede vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 had deze vraag ook eens willen stellen alleen mijn geheugen heeft mij in de steek gelaten. ;)

Het beste antwoord

Oei dat wordt een klein lijstje vrees ik

- De hier al genoemde harde plastic verpakkingen om bijvoorbeeld usb sticks en geheugenkaartjes, slagaderlijke bloedingen zijn kennelijk de echte bedoeling
- Die stukjes zilverfolie onder de dop van sommige nieuwe tubes tandpasta, als je die openmaakt met natte handen lukt dat vaak niet
- Die pakken waar bijvoorbeeld vla inzit die je open moet vouwen, dat gaat vaak mis, hoewel het idee goed is.
- gisteren had ik een verpakking zeep, een plastic zakje om 4 losse doosjes, in de doosjes bleek de zeep ook nog eens in plastic te zitten, als je dan onder de douche staat is het (wederom met natte handen) vrijwel onmogelijk om het open te krijgen
- Plastic 2 liter flessen met vruchtensap, onder de schroefdop zit folie, die zit vaak veel te vast, geen grip, dus is soms een tang wel handig om hem open te krijgen.
- Sommige suikerzakken die niet van papier zijn gemaakt scheuren onnodig en zeer onhandig uit als je niet oppast, kost nogal wat suiker soms
- Sommige 1,5 liter verpakkingen voor bijvoorbeeld vruchtensap hebben van die kantelbare sluitingen aan de bovenkant, de bedoeling is dat je de ene kant omlaag duwt met je duim of zo, terwijl je de andere kant omhoogtrekt. Doe dit verkeerd en het kan je zelfs een snee in je vingers opleveren, ook lekken die verpakkingen vrij gauw.

Volgens mij zijn er meer, maar die willen me even niet te binnen schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Hans Dorrestein heeft een leuk stukje in een van zijn voorstellingen over dat zilverpapiertje op tubes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ken ik niet, wat zei hij erover?
Antoni
14 jaar geleden
Hans Dorrestijn (zijn naam is met een "ij", heb ik ontdekt) klaagde er ook over dat tubes tegenwoordig zo lastig te openen zijn, door dat zilverpapiertje. Hij had er nog een speciale naam voor bedacht, zoiets als "flubbertje". Ik kan de precieze tekst helaas niet terugvinden op Internet.

Andere antwoorden (22)

Flesje Heineken als je dan nog de blikopener moet zoeken :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Een flesje openen met een blikopener. Altijd lastig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap niet waarom je die dopjes er gewoon niet vanaf kunt draaien :(
Eigenlijk alle verpakkingen die om usb stick en geheugenkaarten e.d. zitten Hard plastic dat zo gesealed is dat jet van ze lang zal ze leven niet meer open krijgt. Volgens mij zijn die ontwerpers een stelletje sadisten of zo. Genietend van het feit dat ze weer een extra schaar kunnen verkopen omdat die op de verpakking breekt grrrr... sorry mijn agressie kwam effe opzetten

Toegevoegd op 13-05-2009 00:13:07
oh ja....bedenk ik me net ineens. het plasticje om de donald duck pocket. Dat zit zo strak gesealed je sloopt bijkans je pocket voor je het eraf hebt ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe niet zo moeilijk, pak de slijptol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahaha ja dat kan ook ja... hihihi slijptol voor een usb stickje hahahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blisterverpakking heet dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik las het net bij pgh2011... hoe ze ook heten het blijven bijzonder onhandige verpakkingen. Laten ze mij maar in zo'n consumenten panel proppen ga ik net zo lang prutsen tot we verpakkingen hebben die wel werken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn inderdaad ontzetten k*t, die verpakkingen. En je betaald er waarschijnlijk ook nog verpakkingsbelasting over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, die dingen zijn niet open te krijgen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook helemaal mee eens. Welk stuk onverlaat zou die verpakkingen in hemelsnaam bedacht hebben? Ik ga er altijd maar bot met (een minder botte) grote schaar dwars doorheen.
Vis in blikjes. Altijd olie overal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Houd het blikje in de gootsteen terwijl je het open maakt. Helpt dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik ook, maar makkelijk is anders natuurlijk.
Niet-hersluitbare verpakkingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schaar of een mesje in een blister verpakking.

Die blister verpakkingen (dat zijn die plastic verpakking die aan elkaar gesmolten worden) krijg je zonder een schaar of mes met geen mogelijkheid open en wanneer deze twee dingen ook nog eens in de verpakking zit dan heb je een probleem :-)

Blikje smac-worst. Deze moet je nog steeds open rollen.

Seal van een lege dvd/cd.

Toegevoegd op 13-05-2009 00:17:02
Schiet me er nog 1 binnen ... flessen wijn met een kurk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zakjes die je heel moeilijk opkrijgt en na een hoop gemorrel het HELE zakje opscheurt en de inhoudt overal ligt, behalve in ut bakkie :(

Goeievraag **mopper**
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overhemden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dat is in de loop van de tijd iets verbeterd: het aantal spelden is in ieder geval steeds minder geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat? Je gaat me toch niet vertellen dat het vroeger erger was??? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik zou erg graag eens een kijkje willen nemen in een overhemdeninpakfabriek. Ongelooflijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, en het gebeurt natuurlijk niet zelden dat ik er eentje vergeet... Au...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik dacht echt dat je het zo lastig vond het overhemd van je vriendje open te krijgen... Het overhemd als verpakking dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Nee, het uitpakken dus! Ik denk dat van alle producten de tijd die verstrijkt tussen "beginnen met openen" en "het kunnen gaan gebruiken van het product" voor mij bij een overhemd het langst is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in London verpakkingen gezien waarbij stond aangegeven hoeveel spelden er gebruikt zijn bij het verpakken van het hemd. Vond ik wel erg handig.
Echt niet op een normale manier te openen zijn
de blisterverpakkingen. Vreselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kassa van de Vara heeft in 2006 een enquete hierover gehouden. Dit was de uitslag:

Verpakkingsergernis top 5:

1. Blisterverpakkingen (hard plastic, vooral gebruikt bij memorycards en computeraccessoires)
2. Doordrukstrips frisdrankpakken
3. Dichtgesealde cd’s/dvd’s/videobanden
4. Voorverpakte vleeswaren
5. Frisdrankpakken met schroefdop
AWM
14 jaar geleden
Ik vind dat ze die senseo-koffie-pads-koffie zo vervelend verpakt hebben in dat witte papier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1+ omdat je weer lekker dwars bent.
Verpakkingen met beleg altijd op zoek naar het lipje waarmee je het moet openen.... Lipje gevonden? Trek je die meestal er af....GRRRRR
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn hier al veel soorten verpakkingen genoemd die onhandig zijn, terwijl er vaak een alternatief voorhanden is (voorbeeld: vroeger vouwden ze vleeswarenverpakkingen dicht - dat doen ze nog steeds bij de slager - in plaats van sealen)!
Ik wil er ook aan toevoegen: alle overbodige verpakkingen. Dat iets dubbel of driedubbel is verpakt, terwijl een verpakking genoeg is. Daar erger ik me eigenlijk nog het meeste aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zijn alle bovengenoemde verpakkingen een ramp. Vooral zaken die je vrijwel dagelijks nodig hebt, zoals bv vleeswaren, is niet echt leuk.
Maar voor mij is, naast de schaar in een verpakking die je zonder schaar niet openkrijgt, de manier van kinderspeelgoed verpakken nog wel de grootste ergernis.
Als een van de kids jarig is krijgt ie bv een set van een of ander merk, met poppetjes, huisjes, kleine friemeltje, enz. Bv Littlest petshop oid.
Deze zaken zitten zo in de verpakking dat als je van de buitenkant er in kijkt, je een mooi tafereeltje ziet. Om al die priegelspulletjes op zijn plaatst te houden is echter gebruik gemaakt van: hardplastic ondergrond (als blisterverpakking), ijzerdraad (zoals vuilniszakdichtbinders, maar dan langer, steviger en veeeeel vaker in elkaar gedraaid), meters plakband en soms zelfs zijn de zaken op de hardplastic ondergrond vast genaaid (ja, met naald en draad).
Ik vind het enorm knap hoe ze dat allemaal in en aan elkaar krijgen gemaakt, maar het is een ramp om met een ongeduldig kind naast je al die zaken eruit te krijgen.
En de allergrootste ergernis is nog wel de hoeveelheid verpakkingsmateriaal die je daarna moet weggooien. Vele malen meer dan de hoeveelheid speelgoed die erin zat.

Zo, dat ben ik lekker kwijt. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*zucht* +1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*grmmbll* mee eens. +1
Heb een hekel aan:
- Stevig ingepakte scharen die je koopt om iets te knippen. (al eerder genoemd)
- Tandenborstels die stevig ingepakt zitten.
- Verf potten (met een schroevendraaier openen grrr)
- Nieuw (groot) product (piepschuim, plastic, stickers bah)
- Etenswaren-blikjes, je krijgt (bijna) altijd vieze handen.
- Batterijen doosjes
- Geplastificeerde cd/dvd hoesjes
- Beschuit rollen
- Speculoospasta (er zit een papieren afdeklaagje die je er af moet halen, de rand is niet schoon te krijgen)

Voor jouw probleem hebben ze al een oplossing ;) :
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da's idd de handigere melkfles.
Bijna alle "hard sealed" verpakkingen zijn ergernissen voor de consument. Geknoei met de schaar, verspilling van plastic en blisters , verspiling van melk, olie ea Ik heb al regelmatig geprobeerd de wekelijkse verpakking te herleiden met 50 %. Het lukt alleen als ik bijna alles vers koop maar dan heb ik weer extra transport naar de winkel. Dus heel goede vraag en liever nog : wat kunnen we hier aan doen als zovelen zich hier aan ergeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel verpakkingen zijn irritant en gewoonweg onhandig. Zo irriteer ik mezelf ook aan de standaard kartonnen melkverpakking. Moet deze vaak aan beide kanten openen om er melk uit te krijgen. Het resultaat is vervolgens dat ik de verpakking niet meer goed kan sluiten. Ik ben dan ook zeer tevreden met de handige plastic draaidop die je steeds vaker tegenkomt.

Ook de blisterverpakkingen irriteren mij behoorlijk. Onlangs was ik onderweg met mijn fototoestel om wat foto's te schieten. Ik had mijn foto's nog niet op de computer gezet en had bijna geen ruimte meer voor nieuwe foto's. Heb toen snel een geheugenkaartje gekocht in een winkel, maar eenmaal buiten lukte het mij niet om de verpakking open te krijgen. Ben toen teruggelopen naar de winkel om een flinke schaar te vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toevallig, toen ik vorig jaar een weekendje weg was had ik precies hetzelfde met een geheugenkaart. Tenminste ik had nog wel ruimte op mijn bestaande kaart, maar ik wilde die extra opslagruimte hebben voor het geval dat. Ik heb later op mijn hotelkamer de verpakking opengemaakt. Gelukkig had ik in mijn tas een zakmes zitten waarmee ik dat kon doen.
Die plastic verpakkingen om de tijdschriften (Donald Duck e.d.). Als je die er zonder schaar af wilt halen beschadig je (je=ik) regelmatig het blad.
Waarom niet meer gewoon zoals vroeger: Adresstikkertje erop plakken en bezorgen. Dat plastic hoeft van mij niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je wel eens een pak luiers opengemaakt en dan de 1e luier er normaal uit kunnen halen pffff.
of kinderspeelgoed dat met 1000 ijzerdraatjes vast gerdraaid zit voor je een keer het speelgoed heb heb je blaren op je vingers.
en dan nog de verpakking van een amandel, sorry hoor maar wie heeft daar niet zijn notekraker op gebroken.?

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pickwick ijsthee van 1,5L, daar zit een oranje dopje op zodat je makkelijk kan schenken, driekwart van de bevolking zal dat oranje knopje niet om kunnen draaien, zo vast zit het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die producten met zo'n rood slietje erom heen zoals rijstwafels. Dat rode sliertje moet het makkelijker maken maar negen van de tien keer trek je dat sliertje kapot en krijg je hem helemaal moeilijk open.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja of je rukt dat rode sliertje ertussenuit en je pakje zit nog dicht. Heb ik regelmatig. Dan zit dat sliertje niet goed vastgeplakt ... grrrmbl
duimpje omhoog +1
Die Sultana's!
Drie stuks in één pakje hoe verzinnen ze het.
Ze kunnen beter alles bij elkaar in één doos doen.
Dat is ook beter voor het milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de AH heb je een 1,5 liter pak waar een lipje aanzit waar je alleen maar aan hoeft te trekken!
Werkt heel simpel.