Wat is de herkomst van 'haas' in woorden zoals varkenshaas?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, het varken was het haasje :)
Antoni
14 jaar geleden
Mijn naam is haas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al is de haassige spoed nog zo groot, de griep achterhaalt het varken wel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haasje 'over'..

Het beste antwoord

De naam zou een verwijzing zijn naar de vorm, die enigszins aan die van een haas doet denken, vergelijkbaar met de muis, de dikke spier onder de duim. Een andere theorie is dat het een verbastering zou zijn van een niet meer bekend woord voor knie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oei oei...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 seconden verschil... Is goed gedaan marijnator...

Andere antwoorden (3)

"De naam zou een verwijzing zijn naar de vorm, die enigszins aan die van een haas doet denken, vergelijkbaar met de muis, de dikke spier onder de duim. Een andere theorie is dat het een verbastering zou zijn van een niet meer bekend woord voor knie."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat het varken vond dat hij het haasje was toen hij de slager zag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zoiets als het neusje van de zalm.
het haas gedeelte van een dier word dus gezgegd dat het haas van het varken het lekkerste is van het varken.
dus als ze zeggen varkens haas gaat het om het lekkerste gedeelte van het varken.

gr