Knapperige patat voor in de oven.

Welk merk/soort raad je aan?
Ik ben op zoek naar patat die ik thuis kan klaarmaken, en een friteuse heb ik niet. Ik heb al meerdere malen geprobeerd patat te maken in de oven, maar hoe lang ik ook wacht; ze worden nooit knapperig. En dat is gewoon smerig.
Weet iemand een merk voor in de oven dat wel knapperig wordt? En heeft iemand nog tips voor patat in de oven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een reactie omdat het niet echt antwoord op de vraag is: ovenfrites worden in mijn ervaring nooit zo lekker als gefrituurde frites. Nooit. Maar je hoeft geen friteuse te hebben om te frituren. Zelf frituren we altijd in de wok. Gaat prima. Al je er maar een sloot olie in kan doen en het eten er veilig in kan gooien en eruit vissen, kun je in iedere grote pan waar je de olie heet genoeg in krijgt frituren.

Het beste antwoord

aviko wordt nooit lekker, neem mccain
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ovenfrites van McCain, die is echt prima.
Althans dat vind ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een speciale soort (krul, kruid, lang, dun, enz), of gewoon ovenfrites?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon ovenfrites...
Mcain wordt knapperig.

Enkel blijf ik vinden dat de smaak van echte patat zonder olie nooit gehaald wordt.

Er is nu een nieuw apparaat op de markt dat je patat bakt met toevoeging van slechts 1 lepel olie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan me aansluiten, vroeger heerlijke knapperige frietjes gehad van moeders uit de oven; 1-2-3 frites van McCain. En ook nog minder vet, iedaal om met de handjes te eten, zeker voor kids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw en ik hebben vanavond patat gegeten uit de oven van het merk perfekt, de oven staat op stand 5/6 en na 30 minuten is de patat lekker knapperig.
De patat ligt op bakpapier en op een ovenplaat in het midden van de oven (gasoven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kreukelfriet van Aviko.