Waarom kunnen de meeste mensen het woord croissant niet normaal uitspreken?

De meeste mensen zeggen "mag ik 1 krossant alstublieft"
Iedereen kan toch zien dat het om een frans woord gaat dat als "krwassant" moet worden uitgesproken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

Omdat het ze zo geleerd is. Sommige woorden worden als kind al verkeerd aangeleerd en zijn dan moeilijk af te leren.
Zo zegt mijn vriend altijd Indentiteitskaart. Is gewoon niet af te leren...

Toegevoegd op 01-05-2009 17:08:41
En misschien is het ook wel gewoon een vernederlandst woord, zoals zo velen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat krozant beter in de mond ligt dan krwassant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders gebruiken niet veel van die ''klanken'' in tegenstelling tot Fransen, vandaar dat het ons wat minder in de mond ligt.

@ Mod: Inderdaad, het moest een reactie zijn. Excuses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig kunnen we wel allemaal nog trottoir en urinoir op de juiste manier uitspreken.
Omdat ze dat niet meer op school wordt geleerd.
Hoeveel leerlingen nemen nog Frans als keuzevak?
Dan ga vanzelf 'doesen' zeggen als je 'douchen' bedoelt of 'krossant' ipv 'krwasà' (zonder n en zonder t).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er nou echt mensen die "doesen" zeggen als ze douchen bedoelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dus, zoiets verzin je niet. Zelfs mijn kinderen zeggen dat, hoevaak ik ze ook verbeter...
omdat het een frans woord is.
laat een fransman maar eens scheveningen uitspreken, krijg je ook een mooi effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is nou eenmaal moeilijker voor een hoop nederlanders. En de 'n' zit wel degelijk aan het eind van het woord als je het uitspreekt. Maar dan meer een halfverborgen 'n' vanuit je keel.