Worden nieuwe producten zoals snoep uitgebreid getest door een groep personen voordat het de winkel in gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit geldt voor alle producten voordat ze op de markt komen. Ze worden getest door een testpanel, en sommige producten geven een pakket mee naar huis zodat ze feedback krijgen van de familie (meer referentiekader).

Panels bestaan meestal uit mensen van alle leeftijden en achtergronden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel betaald het?

Andere antwoorden (4)

Ja...

Zoek je dan werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dan zoek ik werk!!
of matrassentester, gamestester noem het maar op.
HEERLIJK!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraagje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip: Voor bijv. snoep testen; Wordt voedingsmiddelentechnoloog ;)
Ja, maar dat werk doen ze steeds meer in lage lonen landen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhhh, lage lonen landen? Nee hoor, wanneer de afzetmarkt Europees is, zullen ze niet ergens in verwegistan de producten gaan testen. Deze mensen hebben namelijk een andere voorkeur voor smaak.
Ja hoor...

Van Unilever weet ik dat ze verspreid door het land een groep van 10.000 mensen hebben die eens in de zoveel tijd een pakketje krijgen opgestuurd om een nieuw product te testen en hun mening door te geven...

Dus Philips, Akzo-Nobel, Shell, ING, etc. zullen dit ongetwijfelt ook hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa, wij krijgen regelmatig iets van Philips om te testen. Zoals een stofzuigere en een broodrooster... :)
Gedurende een paar weken bij verschillende doelgroepen. Er wordt door de marketingafdeling beroep gedaan op externe callcenters en supermarktbezoekers en interviewers om zo concreet mogelijk te evalueren. Nu in de beginfase van elk nieuw produkt is er al een "filter" met een beperkt testpubliek. Anders lopen de opstartkosten te hoog op. Typisch probleem voor marketingjongens : elke dag een nieuw produkt als het van hun zou afhangen.