Zolang niet onomstotelijk en op langere termijn is aangetoond dat het niet slecht is voor de mens houd ik me er waar mogelijk zo ver van als ik kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De genetisch gemodiceerde gewassen waarbij ze roundup gebruiken voor de verdeling van al 't andere wat er in de buurt groeit en bloeit, is in elk geval slecht.
Iedereen moet dan verplicht dat vreselijke middel gebruiken - een ramp voor de wereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
idd...Monsanto (producent van Roundup en Rounup Ready Seeds) doet zich voor als de hulp voor de landbouwers, maar ondertussen.....
De vraag is een beetje wanneer is iets genetisch gemanipuleerd? Jarenlang hebben we elke keer planten en dieren uitgezocht die het meeste voedsel opleverden. Dat kan ook worden gezien als manipulatie.

Verder zijn er genoeg planten/dieren met elkaar gekruist/gefokt. Dus je kunt je afvragen of er uberhaupt voedsel is wat nog 100% natuurlijk is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag is te breed voor een echt antwoord. Ik denk niet dat puur het feit *dat* iets genetisch is gemodificeerd het *per definitie* slecht maakt voor menselijke consumptie.

Wel is het zo dat sommige vormen van genetische modificatie (hierboven al genoemd) slecht is voor bio-diversiteit, omdat alle niet-gemodificeerde planten in een gebied op grote schaal worden vernietigd. Dit kan indirect slecht zijn voor mensen (als was het maar de kleine boer op het veld ernaast die reguliere gewassen verloren ziet gaan). En in theorie is het natuurlijk mogelijk om een gewas zo te modificeren dat het (voorzien of onvoorzien) ongeschikt wordt voor menselijke consumptie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 voor dit antwoord!
Persoonlijk probeer ik het zoveel mogelijk uit de weg te gaan. (nu ben ik ook bevoorrecht met een eigen groentetuin en voldoende boeren in de omgeving). Zelf kijk ik graag naar cijfers van kanker gevallen. In Amerika krijgt 1 op de 3 mensen kanker, daarnaast zijn er meer kanker gevallen in Noord-Europa en veel minder kanker gevallen in Azië. Waar zou dit aan liggen? Ik geloof dat iedereen kanker cellen in zijn of haar lichaam heeft, en dat deze door het immuunsysteem ontwikkeld kunnen worden door kanker. Maar hoe word ons immuunsysteem aangetast? Ik denk door een groot deel onze voeding. Onze koeien worden volgespoten met groei middelen om zo snel mogelijk op gewicht te komen om door te gaan naar de slager en dan in de supermarkt terecht komen. Zelfde met onze groentes. Deze worden bespoten met tig chemicaliën om het onkruid te verdelgen en moeten ook snel groeien en in de winkels liggen. Nogmaals in Amerika krijgt 1 op de 3 mensen kanker. Wat eten ze daar? Junk Food. Daarnaast is bekend dat boter (gebruikt men vooral in Noord Europa) slecht is voor het menselijk lichaam, in de Zuid Europese landen eten ze veel olijfolie en vis wat gezond is. In Aziatische landen eten ze heel "puur". Aziatische mensen eten vrij weinig vlees, maar wel veel rijst en vis, dit is veel gezonder. Het aantal sterftegevallen door kanker is in deze landen daarom ook vrij nihil. Cijfers zeggen mij dus meer dan de praatjes van de voedselmakers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vertrouw genetisch gemanipuleerd voedsel niet en de producenten ervan nog minder...
Als je erin geïnteresseerd bent, kijkt dan maar eens naar 'de wereld volgens Monsanto"...

http://video.google.com/videoplay?docid=5995944862121634838
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lijkt me goed filmpje! Heb nu geen tijd om te kijken maar ga het zeker een keer doen.