Nadat de olijf precies in een uitholling voor een openings is gerold, wordt de pit door een verticaal bewegende pen uit de vrucht geduwd. Deze pennen zijn stervorming en scherp, zodat de olijven zo weinig mogelijk beschadigen.
( zie link bij ontpitten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is een "bijproduct" van de wijze waarop de olijven ontpit worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer het gevolg van het pitten steken.Je kunt ook hele olijven kopen, en met een speciaal stekertje de pt verwijderen.