Komt kannibalisme nog voor?

En dat bedoel ik niet de criminele variant van een gestoorde, maar echt in een cultuur.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Dit is waar, kannibalen bestaan nog steeds, er is dan wel maar één bekende stam in de hele wereld, maar dat is het bewijs dat ze bestaan. Deze stam is ontdekt eind 1995, door een Spaanse ontdekkingsreiziger. Na veel onderzoek te hebben gedaan, werd 10 jaar en 6 expedities later eindelijk de kannibaalstam gevonden. Deze stam bevind zich op het eiland Papoea Nieuw-Guinea, maar waar was lange tijd een raadsel. Dit komt omdat de kannibalen nomaden zijn, ze trekken rond, van de ene kant van het eiland naar de andere. Als ze honger krijgen, vangen ze een mens en eten deze op. Deze kannibalen hebben geen idee van de westerse beschaving. Ze weten wel dat er andere stammen zijn, maar dit beperkt zich tot de kleine dorpjes op het eiland.

Bron; http://www.scholieren.com/werkstukken/6624
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet dat in bepaalde delen van Nigeria nog vijanden worden opgegeten na een lokale 'stammenoorlog'. Dit is echter nogal regiogebonden en het komt nu ook weer niet zo heel veel voor, maar het gebeurt wel degelijk.