Dat hangt er van af of het je eigen snot is of van iemand anders.
In je eigen snot zitten virussen en bacterien die uit je eigen lichaam vandaan komen. Je eigen snot kan je beter ophalen/inslikken dan uitsnuiten. Als het in je maagzuur komt gaan de virussen/bacterien dood, als je het in een zakdoek snuit of erger nog rondniest kunnen de virussen/bacterien andere mensen besmetten.
Van de virussen/bacterien in andersmans snot zou je in principe ziek kunnen worden als je niet genoeg weerstand hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

nee het verhoogd juist je weerstand. (imuunsysteem) als je hoort wat het snot eigenlijk stop je er wel mee denk ik...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
achter het woordje ''eigenlijk'' moet natuurlijk het woordje '' is''...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ennuh wat is snot dan eigenlijk? :P
Nee hoor, daar word je niet ziek van, want het meeste snot slik je gewoon door. Haal je neus maar eens op, dan stroomt het je keel in. (Sorry als het vies klinkt, maar het is nu eenmaal zo.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zitten wel degelijk bacteriën in waar je ziek van kan worden. Je lichaam scheidt het niet voor niets af.

Als je gewoon gezond bent, kan het geen kwaad en zelfs je weerstand verhogen.
Ben je al ernstig verkouden, dan kan het net de druppel zijn om ziek te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
80 % water en de rest slijm met bacteriën.Niet echt ziek maar ook niet echt gezond
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je word er niet ziek van maar het is wel vies
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het is juist goed voor je weerstand!

dus het is niet erg als je afentoe je snotjes op eet!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet voedzaam, maar als je het niet te veel doet, zal je er niets ziek van worden.

Een ander verhaal is het als je snot gaat eten uit een neus waar ook veel etter enzo inzit. Dit maakt de kans op ziek worden groter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou.. nee. snot is juist gezond zeggen de wetenschappers. maar ik vind het vies daarom doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee natuurlijk niet maar het is af en toe wel lekker!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je al ziek als je zoveel snot hebt dat je er mee aan tafel gaat.
Het is wel gezonder om je neus op te halen, dan om hem te snuiten, omdat het dan niet in de holtes wordt gestuwd.