Verandert de hoeveelheid callorieën van een tosti na verwarmen?

op mijn werk hebben we elke lunch de discussie of brood met ham en kaas verwarmt (dus als tosti) meer callorieën bevat. Hij is namelijk 'machtiger' dan een gewone dubbele boterham met ham en kaas.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

nee de calorien veranderen neit, het percentage wel, als je een tosti bakt,verwarmt verdamt er een heleboel water en komen er meer afval stoffen in je voeding hierdoor is een tosti slechter dan een boterham met kaas,

wel zijn de vetten in de kaas door het opwarmen beter opneembaar in de maag dus ook weer slechter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee bevat evenveel callorieën.
door opwarmen komen er niet in een keer meer calorieën in dezelfde producten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, maar misschien zitten er in de tosti wel minder calorieen omdat er altijd kaas achterblijft in het tosti-ijzer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de hoeveelheid calorien zal niet veranderen. Ik denk dat een tosti machtiger is/lijkt doordat het vet uit de kaas door de verhitting meer op de voorgrond treedt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een tosti bevat evenveel calorieën als een gewone boterham met kaas. De hoeveelheid calorieën verandert niet doordat het verwarmd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog een kleine toevoeging: als het brood iets verkoold wordt het aantal calorieen wel minder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de tosti alleen verwarmt (bijvoorbeeld in de broodrooster) krijgt hij niet spontaan meer calorieën. Als je hem bereid met vet (bijvoorbeeld bakken in de pan of aan de buitenkant met boter besmeren en in het tosti-ijzer) krijgt hij wél meer calorieën. Maar dat heeft dus te maken met een extra ingrediënt (nl. de boter), niet met het verwarmen an sich.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dacht ik inderdaad ook aan, aan de boter die wordt toegevoegd. goed punt !
hoeveelheid callorieen blijft hetzelfde