Waarom hebben mensen behoefte aan snoep?

We zouden toch zonder kunnen? Waarom moeten we dan elke dag snoep en/of koekjes eten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (5)

Verreweg het grootste deel van de bevolking eet helemaal geen snoep/koekjes. Die mogen blij zijn als een kommetje rijst kunnen eten, dat voorop gesteld. Ik denk dat dit gewoon voor ons te verklaren is aan de hand van de piramide van maslov. In eerste instantie eet men om in leven te blijven, zodra men echter weet dat aan die behoefte voldaan kan worden gaat de smaak van het eten een belangrijkere rol spelen. Ik denk wel dat je beter kunt vragen: waarom heb IK behoefte aan snoep? Ikzelf heb hier namelijk helemaal geen behoefte aan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Let wel, ik heb het hier over bevolking van de wereld
We hoeven niet elke dag snoep te eten, het is gewoon lekker en daarom eten we het. Doordat het zoetig is, wordt het spul lekker gemaakt en zodanig dat het zelfs verslavend kan werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je lichaam heeft eigenlijk helemaal geen behoefte aan snoep. Er zitten geen waardevolle voedingsstoffen in snoep.(vooral suiker; kleurstof;smaakstof) Wel geeft het een prettig gevoel als je het eet. Soms heb je trek in een snoepje. Er zit veel suiker in en geeft dus voor een korte tijd energie. Gezond is het niet, wel lekker. Als je van snoepen af wil, kan dit prima. Je neemt i.p.v. een snoepje iets gezonds. Dit kan een appel zijn, maar net zo goed een boterham. Je hebt dan ook weer wat koolhydraten, dus energie. Als je dit een tijdje vol houdt, gaat deze "zoetverslaving" over en wordt omgezet in "gezonde" trek
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
iedereen geeft een superlag antwoord, maar er is een heel simpele waarheid. suiker is verslavend! (en lekker daarom blijven we het ook eten!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is iets wat gedeeltelijk in onze genen zit. Babies hebben een voorkeur voor zoet, de smaakpapillen van zoet zitten ook vooraan op de tong. Zo leren babies de zoete moedermelk te waarderen. Bittere producten lusten kinderen in het begin helemaal niet en moeten ze ook echt leren eten.
Daarnaast geeft suiker een soort "rush" aan degene die het inneemt, je energieniveau gaat heel snel omhoog. Helaas is de rush van korte duur en volgt snel een dip. En heeft degene weer veel behoefte aan suiker. Het is dus een soort vicieuze cirkel en dus verslavend.
Je kunt dan ook beter producten nemen die misschien wel minder lekker zijn (brood, groenten, fruit), maar wel zorgen voor een beter energieniveau dat langer hoog blijft.