Wat is het beste voedsel om te "overleven"?

Ik bedoel, als je weinig te eten hebt, wat zou je dan moeten eten? Ik heb wel eens gehoord van noten, of chocoladerepen, marsen ofzo.

Toegevoegd na 5 minuten:
Iets wat je makkelijk kan meenemen.

Toegevoegd na 1 uur:
Kijk, het zit zo: een goeie bekende van mij gaat als arts naar haiti. Hij kan wel wat meenemen,aangezien hij daar niet heel veel te eten zal krijgen. Maar wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor onderweg zou ik voor müsli repen (met noten) kiezen en yoghurtdrankjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je te weinig hebt, zou ik niet kieskeurig zijn om te kijken wat 'het beste' is.

Antwoorden (14)

Brood met pindakaas, en vitamine pillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte tarwekorrels, daar kun je goed op leven als je er een beetje mineralen bij gebruikt... Dat is het enige voedsel dat als enige en in zichzelf voldoende voedt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
jij hebt ervaring ik merk het ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onmogelijk. Gras kan door ons lichaam niet verteerd/opgenomen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een kwestie van smaak :) Maar ik moet er toch niet aan denken dat iemand dit gras advies serieus neemt...
Olijven, zit boordevol eiwitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat veel koolhydraten bevat.. het liefst natuurlijke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weinig te besteden hebt om eten te kopen zou je redelijk goed voedzaam kunnen overleven op pannenkoeken. (melk,eieren,bloem) Ook zou je rond sluitingstijd van markten kunnen gaan kijken, daar vind je vaak bij de containers fruit en groenten die gevallen zijn of een beschadiging vertonen, vaak zakken vol van te verzamelen en voor een paar dagen vitaminen. (je zou er ook nog een soepje van kunnen maken en fruitcompote voor op de pannenkoek ;- )

Bij voedselschaarste bv oorlog zou je best van een voorraad bonen in blik kunnen overleven. Zitten oa veel eiwitten, vitamine B varianten, mineralen en vezels in. Uit aardappelen zou je je vitamine c behoefte kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Waar haal je aardappelen vandaan? Ik denk niet dat je zo`n baal mee in je koffer stopt. Nu nog maar hopen dat er eieren zijn en verse melk. Trouwens een idee om melkpoeder mee te nemen, en pannenkoek zonder ei moet ook kunnen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was een antwoord op de vraag voordat deze werd uitgebreid met de toevoegingen.
(Aardappelen in blik zijn overal verkrijgbaar)
Wat je makkelijk kan meenemen.
Koekjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TREK repen (of een equivalent)

"TREK repen zijn een ideale snack voor tussendoor en zijn dan ook uitstekend in te zetten als je een zware klus voor de boeg hebt. Ze vullen je tekorten gezond weer aan. Deze proteïne-energierepen hebben een goede verhouding proteïne, koolhydraten, vet en vezels. Alles om spierafbraak en energieverlies te voorkomen.

Ginkgo Biloba en Ginseng zijn verder toegevoegd om een goed concentratievermogen en alertheid te steunen. TREK repen bevatten geen kunstmatige toevoegingen en toegevoegde suikers en zijn gemaakt van onbewerkte ingrediënten. Je kunt er lekker van snoepen, wetende dat je tegelijkertijd je lichaam en geest voedt met allerlei nutriënten waar je mee vooruit kunt. Proteïnes om je lichaam mee op te bouwen en koolhydraten om je energiepeil hoog te houden. TREK repen zijn vezelrijk en geven je een verzadigd gevoel. Zo heb je echt iets aan je snack en ben je weer opgeladen om fit en vol energie verder te gaan."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedroogde voeding. Dit zit in zakjes, hij heeft sowieso al water bij zich om te overleven. Beetje water bij de voeding doen en presto, eten. Als hij ook een klein pannetje en brandertje meeneemt dan kan hij een complete maaltijd koken.

Punt met de meeste enkelzijdige alternatieven zoals repen dat je vitamines en mineralen gaat missen. Zeker als het voor langere tijd is. Met een compleet voedingspakket kom je het verste en heb je alleen maar water nodig.

Water zuiveringstabletten meenemen is ook verstandig, mocht hij ergens zonder water komen en er is wel een meertje ofzo, dan kijk hij het water zuiveren en koken en dan is er gewoon drinken voorhanden, en dan dus ook zijn eten ;-)

Gedroogde voeding wordt ook in arme landen, door hulporganisaties, verstrekt aan de bevolkingen aldaar, dus er is goed en langere tijd op te overleven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eventueel nog aanvullen met vitamine pillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem geen chocolade mee in die hoge temperatuur daar of je wild er een chocolade melk van maken . Vraag in het leger om van die overlevings paketten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat studenten in new zealand vaak pumkin soep (pompoenensoep) eten want voed heel goed is gezond en niet duur, weet alleen niet of je het hier kunt kopen in b.v. blikjes of pakjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blikjes vis (sardines, zalm, tonijn) zit veel eiwit en mineraal in. Een groot pak toastjes erbij, weegt ook niets en zo heb je eens iets opwekkends tussen al die müslirepen, want een opkikker zal je daar wel nodig hebben. Verder als je er nog aan kunt komen zijn pepernoten perfect. Een grote zak zijn wel 5000 cal. Genoeg energie voor een week. Pasta en rijst, koolhydraten en koud ook lekker als je overhoudt, bederft ook niet snel, blikje ham, corned beef en wat kruiden. Kan je mee van smaak wisselen. Met wat blikken bonen heb je ook weer koolhydraten, eiwit en vezels (stoelgang) Die bederven niet snel en je kunt resten weer door de pasta of rijst mengen. Samen met ham en kruiden, toch weer een lekker maaltje. Bijv. sperziebonen, witte bonen in tomatensaus.enz. Verder maïs vers of in blik. Een zak appels en worteltjes in je rugzak. Heb je ook weer iets vers en vitamines,vezels.
amc
14 jaar geleden
Militaire chocolade repen. Die zijn speciaal samengesteld om te overleven.