Drop word gemaakt van het wortelsap van de zoethoutplant. Van dit sap wordt blokdrop gemaakt, en is altijd zwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rode drop...

Toegevoegd na 1 uur:
Blijkbaar wordt mijn antwoord zonder uitleg niet gewaardert.

Drop is niet altijd zwart. Je kan het in diverse kleuren krijgen. Vanuit gewoonte is drop zwart, omdat de oorspronkelijke kleur zwartig was. Maar je kan ook gewoon bruine drop eten (Denk aan salmiak munten) of rode drop, welke vaak in het buitenland gegeten wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van zichzelf is drop een beetje bruinig en doorzichtig. Maar mensen willen echt zwarte drop, of juist bruine. Voor de zwarte kleur wordt norit, dat is een soort koolstof gebruikt. En karamel zorgt voor de kleur van bruine drop. Karamel is gebrande suiker.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelse drop heeft heeft vele kleuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft gewoon met kleurstoffen te maken. En drop is niet altijd zwart, meestal is die wel standaard zwart..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drop wordt gemaakt van het sap uit de zoethoutwortel, wat zwart kleurt.