Waarom moet je veel groenten volgens de pot met een houten/plastic lepel opscheppen?

we eten toch ook niet met houten bestek ? wat is dan het nut ervan

14 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de pot?
Wat of wie is dat?
rebecca
14 jaar geleden
de pot of blik waar de groente in zit :)
rebecca
14 jaar geleden
eigenlijk het etiket dus;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OH...hihihi, tuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me ook wel eens af

Het beste antwoord

De gedachte is dat je met een houten lepel uit de blik/pot moet scheppen omdat metaal 'harder' is dan hout en bij stoten kleine stukjes metaal of glas zou kunnen afschuren wat vervolgens in je bord of pan terecht kan komen. Bij hout is de kans hierop veel kleiner omdat hout de stoten wat beter kan absorberen en kleine deeltjes glas/metaal makkelijker in het hout blijven zitten dan in een metalen lepel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het kan zijn doordat hout geen warmte doorlaat en dus de lepel niet, zoals een metalen lepel, heet wordt..