Dat is om te zorgen dat de chips heel blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat, als dat niet zo is, de chips breekt en geplet wordt. Nu heeft het in de zak wat ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan lijkt het alsof je een heleboel chips koopt. Maar omdat er op het bordje een prijs staat die gebaseerd is op het gewicht kan je je als klant niet beklagen. Een slimme verkoop truc die helaas nog steeds legaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zak chips wordt gevuld met een inert gas, waardoor hij bol gaat staan en daardoor zullen de chips minder beschadigen bij transport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het praktische doel van verpakking is om producten te beschermen, bijeen te houden en delen van productinformatie.

De productinformatie moet kloppend zijn, waardoor elke zak hoogstwaarschijnlijk de inhoud bevat die ons beloofd wordt. We gaan er even vanuit dat dit dus ook daadwerkelijk zo is.

Dan kunnen we kijken naar de marketing gerelateerde doelstellingen.

- Een grotere zak geeft mensen het idee dat de inhoud 'meer' kan zijn, terwijl er op de achterzijde precies staat hoeveel je ontvangt (we laten ons zelf verleiden).
Het stimuleert daarnaast de huidige behoefte naar overconsumptie. Mensen willen ook steeds meer, dus gaan vaak voor het meest, grootst etc.
- Reclame uitingen kunnen vergroot weergegeven worden.
(Dus opvallender in het schap)

Uiteindelijk wil de fabrikant, zoveel mogelijk afzetten (omzet generen) en speelt in en/of creëert de behoefte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze gebakken lucht verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dus voor dat ze ook heel blijven, maar ook (vind ik) dat ze je wat aan kunnen smeren. Stel: je koopt zo'n zak en die ziet er groot uit. daardoor koop je hem sneller, maar op dat prijskaartje staat bijv: 225g voor 2 ookal zit ie voor de helft vol. Die helft is wel mooi 225g.
Dit was mijn theorie, hoop dat je het een beetje snapt...:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er een speciaal gewicht bij hoort