naast de opties als vlugzout voor flauwgevallenen, badzout voor de vieze mensen, strooizout voor de wegen, conserveerzout voor eten, smaakmaker voor flauwe gerechten en slakkezout voor flauwe mensen kan je zout ook gebruiken terwijl het nog in de grond zit:

Onder zoutkoepels wordt kernafval opgeslagen. CO2 wordt er onder gepompt om het CO2 gehalte in de lucht te laten dalen, en zoetkoepels zijn ook een van de oorzaken dat er aardgas bestaat: poreuze steen had het aardgas laten ontsnappen, maar de zoutkoepels zijn dicht genoeg zodat ontstane aardgas blijft hangen & aangeboord kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

als smaakmaker en bewaarmiddel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Badzout. Om te badderen natuurlijk.
Strooizout. Om te strooien.
Keukenzout. Om eten op smaak te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voedingszout: keukenzout of zeezout.
Strooizout: gebruikt voor gladheidsbestrijding van wegen.
Smeltzout: een zoutverbinding die bij de bereiding van metalen gebruikt wordt om de metalen te beschermen tegen oxidatie.

Toegevoegd na 57 seconden:
Vlugzout: Een traditionele toepassing van vlugzout is het bijbrengen van iemand die flauwvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook om voedsel te conserveren.

Toegevoegd na 2 minuten:
oh ja...en om op slakken te leggen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout wordt ook gebruikt als toevoeging in de maggi en maggi hot .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goochelaar gebruikt het veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Likstenen vooral van belang vanwege zout oa. bij paarden.
Zout voor de vaatwasser, onthardingszout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens wat een leuke website met allerlei toepassingen van zout!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen strooien het zelfs in de wond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het vergiftigen van de mens...
rose
14 jaar geleden
smaakstof
bewaarmiddel
om je neus te spoelen
badzout
strooizout als het sneeuwt