Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is pangasiusfilet een prima eetbare vis of kleven er narigheden aan?

nu en dan duiken er in de media berichten op dat deze tamelijk nieuwe vissoort eigenlijk niet echt in orde is..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik vind het niet zo'n lekkere vis. Geen stevig vlees en geen vissmaak. Heb zelf gezien waar deze gekweekte vis gekweekt word en vind dat verre van ideaal.Die kweekbakken zitten echt helemaal vol. Vandaar dat het vlees niet stevig is want ze hebben nog nooit echt gezwommen
Ik ben tegen de kippenfokkerij waar ze binnen 6 weken een kuiken volproppen tot een kip van een kilo en dus ook tegen kweekbakken voor vis
Bijgevoegd een link over de pangasvis
eet smakelijk en vergeet vooral de kruiden niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord+1, heb de link bekeken en ja, dat klinkt niet best. treurig voor de vissen!

Andere antwoorden (9)

Ik heb mij door de visboer laten vertellen dat het eigelijk zeelt is ..................maar omdat het toen niet goed verkocht hebben ze het een andere naam gegeven en nu heet het dus
pangafilet.............!!!
De smaak vinden wij op gestoofde aal lijken .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tjonge. een visboef deze visboer.
De meeste Pangafilets worden geimporteerd. De controle op kwaliteit en deugdelijkheid wordt regelmatig gecontroleerd door de Warenwetcontrole, zoals alle consumptie goederen die ons land binnenkomen en de juiste herkomst is tegenwoordig precies te achterhalen,(HACCP)
Conclusie: Dit is een heel smakelijke vis, die zonder problemen gegeten kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits goed bereid, een lekker stukje vis.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Ik vind het een lekkere vis, een fijn voordeel bij de pangasiusfilet is, dat deze vis geen vislucht heeft met en na het bakken.
Ik doe er alleen zout en peper op en stuif er wat bloem over voor een knapperig kostje, niet te lang bakken in olie/boter.
Ik heb er ook een viswijzer bijgedaan, handig om zelf even na te kijken, deze vis staat in de tweede categorie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pangasius is goed te eten, maar erg slecht voor het milieu in vietnam, waar hij geteeld wordt.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat in het millieu achterblijft..wat doet dat met wat achterblijft in de vis?
Ik vind het een lekkere vis met zachte smaak. Je kunt 'm zo in de oven schuiven met een beetje kruidenboter er op of de vis gebruiken in een pakketje van filodeeg en soepgroenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geimporteerde vis uit de richting van Azie. Ht de familie van de Meervallen. Dus goed klaargemaakt is het heerlijk. Smakelijk eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vis wordt tegenwoordig gekweekt, vooral in de Vietnamese Mekongdelta. In de handel is de vis als "Panga(Nederland)" of "Pangasius(Belgie)" te koop, meestal als (diepgevroren) filet. Pangasius vormt een goed alternatief voor bedreigde vissoorten als kabeljauw en heeft een zachte smaak. Een andere vis die als panga verkocht wordt is Pangasius hypophthalmus, een andere reuzenmeerval.
Deze vis is lekker zacht van smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor alle positieve reacties,het voer dat deze dieren krijgen is van zeer dubieuze kwaliteit.niet te veel eten dus.groet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding