Honing is een natuurproduct, word je dik van thee met honing ?

ik drink best wel veel thee met honing, en dus ben ik daar heel benieuwd naar................aangezien ik net 21 kg ben afgevallen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag, maar wel een interessant weetje: Honing vergaat niet (/bederft niet). Dus indien je het nu niet meer consumeert, kan je het in ieder geval voor je gasten bewaren, ook al komen deze gasten pas over 10 jaar ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jemig zeg, 21 kilo afgevallen, heb je dat met een dieet gedaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed je best doen 2x sporten en 1x zwemmen in de week en mijn medicatie is aangepast, een stukje minder prenisolon.............maar het is wel erg, zwaar want je moet wel elke dag eten want anders ga je dood, jammer genoeg en eten is gewoon heerlijk ik lust alles behalve lever en chocolade.................hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn excuses, ik dacht dat je een dieet had gevolgd.

Het beste antwoord

Suiker is ook een natuurproduct (het komt namelijk uit suikerbieten en die groeien gewoon in de natuur).

Dat het een natuurproduct is wil nog niet zeggen dat het ook gezond is. Cocaïne is ook een natuurproduct ;-)

Volgens mij is honing wel minder dikmakend dat suiker, maar het scheelt niet heel veel

honing 100 gr 380 kcal
suiker wit 100 gram 402 kcal
suiker riet 100 gram 390 kcal

Toegevoegd na 8 minuten:
In mijn antwoord staat een typfout honing is niet 380 maar 308 kcal

zie ook:

Bloemen honing (Mellona)
100 gr.

Bloemenhoning, vloeibaar (C1000)
100 gr.

Honing
100 gr.

Honing (Super)
100 gr.

Honing (Van Oordt)
100 gr.

Honing (Wybert)
100 gr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Van enkel thee met honing wordt je niet dik, tenzij je daar heel veel van drinkt (maar dan wel heeeel veel).
Zoals je wel weet (je bent net afgevallen, dus je weet er best wat van) wordt je niet dik van één enkel produkt of van één enkele voedingsstof. Het is het totaal dat eventueel te veel suiker, vet ed bevat.
Mij lijkt dat honing in de thee in ieder geval gezonder is dan suiker.
Geraffineerde suiker zou, als het nu opnieuw getest zou moeten worden op gezondheid, verboden worden, omdat het eigenlijk vergif is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het gaat erom dat er kilocalorien in de honing zitten en daar wordt je dik van. Als je thee zonder honing zou drinken is dit calorieenvrij, het is dus beter voor je lichaam én slanke lijn (én tanden) om geen honing in de thee te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honing bestaat voor zo’n 80% uit suikers. De suikers leveren ook net zoveel energie (calorieën) als gewone suiker, zodat honing voor mensen die af willen vallen geen voordelen biedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spijt me te moeten zeggen dat thee met honing je waarschijnlijk dikker maakt dan thee met suiker.
De suiker in honing is 6X MINDER zoet als kristalsuiker.
Om dezelfde zoeting te krijgen heb je dus 6X zoveel honing nodig als kristalsuiker.
De energie die honing levert, doet weinig onder voor kristalsuiker dus kun je beter kristalsuiker gebruiken, tenzij je met een veel minder zoete smaak genoegen neemt. Je
proeft dan echter ook de subtiele smaak van honing niet of nauwelijks.
Honing is wel veel gezonder dan kristalsuiker, het bevat oa. inhibine, een stof die erg goed is voor oa. je afweermechanisme.
Bij gelijk gewicht van honing en suiker is honing in he voordeel, wat zoeting betreft wint suiker het.
Weeg maar eens hoeveel honing je per kop gebruikt.
als je beseft dat honing en suiker vrijwel evenveel
Joules/calorien per gram leveren, zul je snappen dat je wat moet veranderen in je theegebruik, anders heb je die 21 KG snel weer terug.
Dat zal dacht ik niet de bedoeling zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens een herstel periode mocht ik geen suiker of honing.
Mocht ik toch niet zonder zoet kunnen dan was Agave stroop een goed alternatief.
Meestal vindbaar bij de bio-producten.