Als een collega knoflook heeft gegeten, ruikt de volgende dag het hele kantoor ernaar. Ik zit dan in de stank. Wat kan ik doen?

ik wil hen niet vragen geen knoflook te eten. maar misschien bestaat er iets dat de geur absorbeert?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (9)

JIJ zelf ook knoflook eten, dan ruik je dat niet...

Nee geur-absorberend iets ken ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een grote pot pepermuntjes neerzetten.
Heeft iedereen plezier van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou zon parfumdingetje voor in het stopcontact kunnen doen, als je 1 doet waarvan de geur om de halfuur verandert dan valt die parfum geur meer op dan andere geurtjes
14 jaar geleden
Als je op wat een beetje peterselie kauwt, gaat een groot deel van de geur en smaak weg. Als je echt veel knoflook op hebt, gaat het niet 100% weg helaas, maar het scheelt wel veel.
Ik zou dat eens subtiel in een gesprek verwerken bij die collega.
Het geldt overigens voor verse peterselie, of gedroogde ook werkt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehh.. misschien potjes met geurvreters/norrit neerzetten? Weet niet cker hoor, geen minnetjes aub ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het adsorbeert geur en vloeistof..
daarom
De geur van knoflook komt OOK via de huid naar buiten, vandaar dat alleen pepermuntjes niet altijd doeltreffend
zijn.
Je kunt je er ook toe zetten je er niet aan te ergeren.
Als je partner die in bed ligt wel knoflook gegeten heeft en jij niet, dan kun je allen maar OOK wat knoflook gebruiken, anders slaap je niet of je droomt over een openstaande gaskraan of gaslek, wat al gauw een nachtmerrie kan worden.
Maar ja , met een scherpe neus ruik je ook winden en ander lichaamsgeuren.
Ben je gewend aan de geur van verse pens, dan erger je je niet meer aan knoflook, die geur is niet te pruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heel subtiel en discreet zeggen. Dat lijkt me het eerlijkst voor beide partijen. En daar gaat het toch om. Jij vindt lookgeur vreselijk en de collega is zich van geen kwaad bewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bied hem een pepermuntje of kauwgom met muntsmaak aan, als je het zo laat lijken dat je dit uit vriendelijkheid doet, kwets je ook zijn gevoelens niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf allergisch voor knoflook dus ruik het regelmatig. Het is inderdaad géén prettige lucht.
Als het te gortig wordt (dus iemand heeft 'n teentje of 10 genuttigd) vraag ik gewoon wat ze gegeten hebben en of het lekker was (ik weet wel dat knoflook erg lekker is). Meestal begrijpen ze de hint en nemen ze zelf 'n mintje of zo.
Sterkte met je luchtjes!