Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoelang blijft drinkwater goed ?

als ik een glas water een tijdje laat staan,verschijnen er lucht-bubbeltjes aan t glas,ik denk dat t zuurstof is.Is t water dan minder goed geworden?Hoelang kan je een glas water laten staan om alsnog op te drinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Algen groeien alleen in voedselrijk water en dat is drinkwater niet. Het is ook niet het water dat bederft, maar het zijn de extra stoffen die in ons leidingwater zitten die bederven bij het stilstaan. Het water blijft gewoon h2o, dat bederft niet. Water is zelden echt zuiver,zowel leiding- als bronwater ( anders zou Spa hetzelfde smaken als Bar le Duc). Je kunt wel ziek worden van "bedorven"water, daarom wordt ookaltijd aangeraden om een kraan die lang dicht heeft gestaan, even te laten lopen voor je ervan drinkt.
Ik zou het water dan ook na 2 dagen verversen. Niet dat je er dan direct ziek van wordt, maar waarom risico lopen als het niet hoeft?
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor. het water is dan nog prima te drinken. Pas als je het enkele dagen gaat laten staan loop je het risico dat algen ed in het water gaan groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou iedere dag het drinkwater verversen, zoals je ook bij je huisdieren moet doen, mijn vriend heeft altijd een flesje of glas water naast zijn bed staan waar hij gewoon een paar dagen mee doet, ik vind dat echt zo'n vies idee, stof, alg, bacterien noem maar op.. yak ..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de temperatuur waar het bewaard wordt. Hoe kouder hoe langer drinkbaar. Die lucht-bubbeltjes zijn geen probleem voor de kwaliteit van het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang het duurt voor het ongezond is weet ik niet. Maar water dat al een dag staat zonder deksel erop, smaakt wel heel vies vind ik. Maar een kan water met deksel erop (met aan de zijkant klein schenkgat, dus er komt wel nieuwe lucht bij), heeft daar weer geen last van, dus dat zal dan wel liggen aan stof wat erin valt ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding